Начало Рали Латвала свикнал много с управлението на Поло R WRC в Мексико

Латвала свикнал много с управлението на Поло R WRC в Мексико

42
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала спря на по-малко от половин километър след старта на първата истинска скоростна отсечка в рали Мексико и се наложи след това да догонва колоната. Финландецът използва остатъка от надпреварата като тест сесия, но въпреки това даде някои наистина добри времена.

Ударът в камък на 400 метра, след като бе потеглил в Ел Кубилете, счупи окачването на Поло-то R WRC на Латвала. Той не можа да продължи по-нататък в петък, но се върна на следващия ден. Финландецът не бе щастлив от случилото се, но не падна духом. Вместо това настоя, че има полза да продължи да кара, тъй като така ще трупа толкова необходимия му опит във все още новия за него автомобил. Това на практика бе и подготовка за рали Португалия (четвърти кръг от световния шампионат).

Ралито едва бе започнало, когато нещата се объркаха за нас – коментира Латвала. – Наложи се да спрем след броени метри в петък заради повреда в окачването, която се случи заради удар в камък. След това обаче опитахме някои неща с автомобила, а аз работих по стила си на управление. До края на надпреварата се чувствах толкова удобно в Поло-то, колкото никога преди. Сега разбирам по-добре характеристиките на управлението му и това ми дава сериозна мотивация преди Португалия.

Яри-Мати дори взе точка – за третото си време в пауърстейджа, така че не си тръгна от Мексико със съвсем празни ръце. Карането му заслужи и комплиментите на моторспорт шефа на Фолксваген Йост Капито:

– Начинът, по който Латвала се справи, бе не по-малко впечатляващ от представянето на Ожие. Той нямаше никакъв късмет в самото начало, но се завърна със страхотна битка и бе възнаграден за усилията си с точката от пауърстейджа. Повтарям – моите уважения.

Това бе втори инцидент за финландеца след катастрофата през последния ден в рали Монте Карло. Той има едва 15 точки след три кръга и е седми в генералното класиране на шампионата.

Подробности за разликите в управлението на Фолксваген Поло R WRC и Форд Фиеста RS WRC (с каквато Латвала се състезаваше до миналия сезон) може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (158).