Тото Волф коментира предстоящата Гран при на Япония. Шефът на Мерцедес остава позитивно настроен въпреки трудностите на отбора в последните два месеца. Волф разкри, че в Мерцедес са се „фокусирали върху подобряване на последователността на W15“.
Мерцедес се бори за представяне още от началото нас сезона. Проблемите на пистите в Сахир, Джеда и Мелбърн разкриха, че екипът има още много работа за вършене, ако иска да се борят за челни позиции.
Германският производител изживя един ужасяваща Гран при на Австралия. Първо Люис Хамилтън отпадна заради повреда в задвижващата система. В последната обиколка Джордж Ръсел катастрофира докато водеше битка с Фернандо Алонсо. По този начин Мерцедес записа двойно отпадане и си тръгна с 0 точки. Благодарение на този резултат, отборът от Бракли изостана все повече от Ред Бул, Ферари и Макларън
Тази седмица Мерцедес се насочва към Япония. Отборът има добри спомени от Сузука, след като спечели състезанията там в периода 2014-2019 г. Сега обаче тимът е изправен пред много сериозно предизвикателство и едва ли ще се бори за победа или място на подиума.
Шефът на Мерцедес Тото Волф разкри какви са очакванията му за Гран при на Япония. Австриецът ще бъде в Сузука, тъй като направи промяна в плановете си в последния момент. Въпреки трудностите, Волф остава позитивен за шансовете на своя тим.
„Хубаво е отново се състезаваме в Япония след трудния състезателен уикенд в Австралия“, каза Волф. „Тази година автомобилът ни понякога показваше силни резултати, но за нещастие се борехме да ги постигнем в критичните моменти.“
„Фокусирахме се върху подобряването на последователността на W15. Това е нещо, с което имахме проблеми от началото на сезона. Надявам се този уикенд да се представим на ниво и да нямаме сериозни колебания в отделните сесии“, обясни Волф.
Шефът на Мерцедес също така призна, че Сузука е едно наистина уникално трасе в календара на F1.
Малко са пистите по света, които са толкова емблематични, колкото Сузука. Това е единствената писта в календара на F1, която е като осмица и предоставя наистина уникална задача за преодоляване както на отборите, така и на пилотите
Според Волф това ще бъде още една нова среда, в която да се изпробва F1 W15 и да се надгради интензивната работа, която се свърши в Бракли и Бриксуърт през последните седмици.
„Сузука е известна с комбинацията си от прочути бързи и нискоскоростни завои. Промените в надморската височина ще представляват много различно предизвикателство в сравнение с пистите, на които се състезавахме досега. Сузука е добра възможност да надградим наученото и да анализираме работата, която беше извършена след Австралия“, добави той.
Тазгодишната надпревара в Япония се провежда няколко месеца по-рано. Това означава, че всички пилоти и отбори ще се сблъскат с доста различни условия.
„Отиването в Япония по-рано от обичайното може и да не окаже голямо влияние. Все пак ще бъде важно да разберем всички промени на пистата, които ще настъпят“, каза Волф. „Атмосферата на Сузука винаги е фантастична. Сигурен съм, че този уикенд няма да е по-различен“, завърши шефът на Мерцедес.
What’s the best part of Japan this time of year? Hint hint… it’s not just the cherry blossoms 🌸😎 #LEGO #LEGOTechnic #Technic #MercedesAMGF1 pic.twitter.com/NdJTSUkHoA
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 2, 2024