Андреа Стела разкри какви са очакванията на Макларън в Гран при на Китай. Според италианския инженер, отборът ще се постарае да „ограничи щетите“, тъй като трасето в Шанхай не трябва никак да подхожда на автомобила MCL38.
Този уикенд F1 се завръща в Китай за първи път от 2019 г. насам. Състезанието беше отменено през последните четири кампании заради проблемите в страната, свързани с разпространението на коронавируса. В крайна сметка властите в Китай най-накрая вдигнаха ограниченията преди няколко месеца и позволиха отново провеждането на международни състезания.
Отборите от F1 са изправени пред сериозно предизвикателство в Китай. Това е така заради чисто новия асфалт и формата на рейс уикенда, който включва спринтово състезание. В допълнение, настоящото поколение F1 болиди никога не са се състезавали на тази писта. Следователно данните от последното издание на Гран при на Китай няма да бъдат от голяма полза за инженерите.
Макларън на свой ред ще се изправи пред собствено предизвикателство в Китай. Трасето край Шанхай с дължина от 5.451 км е известно с това, че има няколко бавни завоя. Това важи най-вече за първия сектор на трасето и комбинацията завои от 1 до 4. Това кара Андреа Стела да не бъде оптимист за шансовете на Макларън през този уикенд. Той вярва, че характеристиките на пистата в Китай няма да паснат никак добре на MCL38. Болидът на тима се чувства много добре на писти с високоскоростни завои, каквито бяха тези в Джеда и Сузука
„Трябва да кажа, че от тази първа част на сезона именно Китай е пистата, която ме притеснява най-много от гледна точка на конкурентоспособността“, сподели Стела.
„Тук имаме толкова много завои с ниска скорост и обратни завои. Дори във втори и трети завой прекарвате толкова дълго време върху волана. Това е тема, която повтарям. Досега не успяхме да подобрим достатъчно автомобила в тези дълги завои с ниска и средна скорост.“
„От гледна точка на конкурентоспособността очаквам по-трудна ситуация от тази в Сузука, Австралия и първата част на сезона. Уикендът в Китай може да бъде малко ограничаване на щетите за нас. От Маями нататък се надявам да започнем един вид по-добър етап от този сезон. Очаквам да направи още по-голяма стъпка напред през втората част на сезона“, добави ръководителят на Макларън.
Форматът на уикенда в Китай следващия уикенд само ще увеличи предизвикателствата пред Макларън. От друга страна, всички отбори от F1 ще бъдат в една и съща ситуация. Това се дължи и заради новия асфалт и наличието на само една тренировка на пистата в Шанхай.
„Определено това ще бъде едно предизвикателство от няколко гледни точки. Каква ще е ситуацията с асфалта? Какво ще се случи на пистата?“
„В същото време да не забравяме, че Китай беше една от най-тежките писти за грейнинг. Нека да видим как гумите ще могат да се справят с това“, обясни шефът на Макларън.
Стела смята, че всяко незначително относително превъзходство в крайна сметка ще донесе големи дивиденти по време на уикенда в Китай.
„Ако го видим изолирано, ще ни заболи главата. Но щом го видиш от състезателна гледна точка, трябва да помислиш: „Ако не свърша перфектна работа, но малко по-добра от другите, тогава това може да бъде голяма възможност за добър резултат“, завърши Андреа Стела.
Full focus on race week. 💪#ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/KJYZ0MoDp9
— McLaren (@McLarenF1) April 15, 2024