Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пистата в Китай е напълно преасфалтирана

Пистата в Китай е напълно преасфалтирана

2202
0
Гран при на Китай 2019
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Пистата в Китай е напълно преасфалтирана. Организаторите на събитието приключиха работата по отстраняване на всички неравности по трасето преди завръщането на F1 другата седмица. Разбира се, има известни притеснения относно сцеплението на новата настилка и какво ще бъде представянето на настоящата генерация автомобили.

Другия уикенд F1 се завръща в Китай след дългогодишно отсъствие. Това ще бъде първото състезание в Шанхай от 2019 г. насам. Включването на Китай в календара тази година е особено интересно, защото за първи път на трасето ще бъдат новото поколение автомобили с граунд ефект. То е по-чувствително към неравностите, които са често срещана характеристика в Шанхай, тъй като пистата е построена върху блато. Следователно движението на земната повърхност е често срещано

Съзнавайки необходимостта от повишено внимание към неравностите, ръководството на трасето извършен ремонтни дейности в различни части на пистата. Така трябва да се отстранят всички неравности, които биха могли да причинят проблеми на болидите и пилотите от F1.

В края на миналата година ФИА проведе нова инспекция на пистата в Шанхай. Оттогава трасето работи с инженерната и архитектурна компания на Херман Тилке, за да отстрани проблемните участъци от пистата.

Въпреки работата по отстраняване на неравностите, отборите от F1 все още са изправени пред голяма несигурност, когато се отправят там, тъй като има много малко актуални данни за характеристиките на повърхността на пистата.

Ситуацията в Китай се усложнява допълнително от факта, че това е уикенд, който включва спринтовата надпревара. Следователно отборите от F1 ще разполагат със само една тренировка за подготовка, преди да започнат квалификациите и самия спринт.

Главният инженер на Пирели в F1 Симоне Бера обясни наскоро, че Гран при Китай на практика се третира като ново състезание, тъй като предишната информация от трасето на практика е безсмислена.

„Честно казано, това е като чисто нова писта. Имаме нови автомобили, нови гуми и 18-инчови [джанти]“, каза Бера.

„Пистата наистина не беше много използвана в продължение на пет години и на нея имаше само едно състезание годишно или нещо подобно. Така че тя бъде наистина зелена и доста мръсна, въпреки че очевидно ще бъде почистена преди началото на рейс уикенда.“

„Още от измерването на асфалта трябва да разберем как точно ще се промени поведението на автомобилите и гумите. В миналото настилката в Китай беше доста груба както по отношение на микро, така и на макро грапавостта. Трябва да разберем как е протекло стареенето през последните години. Няма много данни. Това ще бъде голямо предизвикателство, не само за нас, но и за отборите“, добави главният инженер на Пирели за F1.