Себастиан Фетел (Ред Бул) бе най-бърз през първата половина от началния ден тестове на пистата Каталуния. Световният шампион изпревари Кими Райконен (Лотус) и качилия се за първи път днес в новото Ферари F138 Фернандо Алонсо.
Първият ден от тренировките на трасето до Барселона започна с представянето на последния нов автомобил за 2013 г. – Уилямс FW35. Времето в началото на сесията бе хубаво с температури на въздуха от 12-13 градуса. Забелязаха се и фенове по трибуните, каквито почти липсваха в началото на февруари на пистата Херес, когато Алонсо пропусна изпитанията. Днес обаче испанецът бе на пистата почти веднага след светването на зеления семафор, след като минути по-рано позира пред новото си F138 при обявяването на UPS за спонсор на Скудерията.
Двукратният шампион започна тренировките с нова версия на каналите зад ауспусите. Това бе продължение на работата от Херес, като Ферари очакват и да потвърдят изводите си от началните изпитания.
В Уилямс Пастор Малдонадо изкара FW35 за първи път на пистата. И в останалите екипи обаче стартовите обиколки бяха за проверки на системите. Повечето тимове имат и някои нови компоненти за болидите си, които ще претърпят още промени преди първия старт за сезона в Австралия.
Малко повече от час и половина след началото начело бе Нико Розберг (Мерцедес F1 W04), който бе с гуми медиум. Немският пилот обаче изкара по-голямата част от предобедната част от изпитанията в бокса заради дълга проверка на скоростна кутия. От Мерцедес съобщиха, че е ще излезе обратно на трасето следобед.
Серхио Перес оглави класирането 30 минути след това (1:24.362 мин), като на този етап пилотът на Макларън и Себастиан Фетел (Ред Бул) бяха с най-малко обиколки – по 9. Макларън бяха с нови крила над кутиите за радиаторите. Те насочват потока назад към пода и Перес само ги тестваше няколко пъти с къси излизания. Той изрично посочи, че не изкарва толкова дълго време в бокса заради технически проблем.
МР4-28 имаше и блок със сензори за потоците отдясно до задната гума – с какъвто бе Ферари от лявата страна.
Кими Райконен изпробва нови елементи за Лотус Е21. От екипа съобщиха още преди теста, че имат променени компоненти за колата си, но не задължително такива, които да влияят на скоростта. Целта на отбора от Енстън за тази седмица е да направят достатъчно дълги серии и цялостна състезателна симулация. Финландецът даде най-добро време 40 минути преди обедната почивка на Каталуния, като пръв слезе под 1:24 мин за тур (1:23.571). Малко след това Фетел свали почти 3 десети от секундата от това постижение (1:23.290) и на свой ред излезе пръв. Световният шампион бе още по-бърз след това и стигна 1:23.046, като при това го постигна с твърди гуми (в къса серия от три обиколки). Това остана и най-доброто постижение за сесията до обяд.
Тестовете бяха спирани само веднъж. Естебан Гутиерес предизвика единствения червен флаг, когато Заубер-ът му спря на трасето. Прибирането на болида му отне десетина минути, като от екипа уточниха, че са проверявали резервоара и на мексиканеца просто му е свършил бензинът. В екипа правеха основно аеродинамични замервания по С32, като тестваха и ново, извито в краищата задно крило.
Най-активни на пистата пък бяха Малдонадо и Пол ди Реста (Форс Индия) – до почивката те направиха по 47 обиколки.
1. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:23.046 | – | 25 об. |
2. | Кими Райконен | Лотус | 1:23.571 | +0.525 | 19 |
3. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:23.626 | +0.580 | 44 |
4. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:23.733 | +0.687 | 47 |
5. | Даниел Рикиардо | Торо Росо | 1:23.884 | +0.838 | 44 |
6. | Серхио Перес | Макларън | 1:24.124 | +1.078 | 22 |
7. | Пол ди Реста | Форс Индия | 1:24.144 | +1.098 | 47 |
8. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:24.520 | +1.474 | 14 |
9. | Естебан Гутиерес | Заубер | 1:25.136 | +2.090 | 38 |
10. | Шарл Пик | Катерам | 1:27.534 | +4.488 | 40 |
11. | Макс Чилтън | Маруся | 1:28.068 | +5.022 | 36 |