Макс Верстапен коментира изказване на Зак Браун по време на уикенда в Маями. Пилотът на Ред Бул е на мнение, че американецът „иска да разбуни духовете в медиите“, след като заяви, че напускането на Ейдриан Нюи ще предизвика ефекта на доминото в австрийския отбор.
В началото на май стана ясно, че Нюи си тръгва от Ред Бул в началото на следващата година. 65-годишният инженер също така няма да работи повече за екипа от F1 и ще се занимава единствено с RB17. Хиперавтомобилa на Ред Бул ще бъде представен по време на Фестивала на скоростта в Гудууд
Новината за напускането на Нюи предизвика много коментари в падока. Един от тях беше направен от Зак Браун. Американецът вярва, че напускането на Нюи е само „първото домино“. Той също така разкри, че има служители на Ред Бул, които са подали CV-та в Макларън. Всичко това се случва на фона на продължаващата борба за надмощие, в която е замесен и Кристиан Хорнер.
Самият Хорнер категорично отхвърли тези коментари. Според британеца е напълно ясно, че други отбори да искат да се възползват от ситуацията в неговия отбор. Той също така се заяде с Тото Волф и заяви, че в Ред Бул Пауъртрейнс са привлекли 220 души от подразделението Мерцедес HPP в Бриксуърт.
Верстапен се съгласи с коментарите на своя ръководител. Нидерландецът отбеляза, че успехите на Ред Бул са превърнали много от служителите привлекателни за други отбори, които искат да подобрят представянето си.
„Зак Браун иска да разбуни духовете в медийното пространство. Ние като отбор не можем да направим нищо с подобни коментари“, заяви Верстапен.
„Разбирам неговата гледна точка. Всеки се опитва да привлече нашите служители. Това е напълно нормално в света на F1. Аз всъщност не се интересувам от тези неща. Виждам заглавията, но не си правя труда да кликвам върху тях“, добави пилотът на Ред Бул.
Верстапен също потвърди, че много от ключовите служители на Ред Бул са сключили дългосрочни договори с отбора от Милтън Кийнс. Тук се включват Пиер Ваше, Енрико Балбо, Пол Монахан и др. От друга страна той призна, че има „човешки аспекти“, които трябва да се вземат предвид
Верстапен има споразумение с Ред Бул до края на 2028 г. Трикратният световен шампион обаче е набелязан от Мерцедес като потенциален заместник на напускащия Люис Хамилтън. Седемкратният световен шампион ще кара за Ферари, започвайки от 2025 г.
Пилотът на Ред Бул е в подобна позиция като повечето ключови служители на тима, обвързани с дългосрочни договори. Но от друга страна това не гарантира на 100 %, че дадени хора ще останат в тима, ако не се чувстват щастливи.
„Никога не можеш да гарантираш всичко в живота. Възможно е и да не се събудя утре сутринта, така че в крайна сметка в живота така или иначе никога не знаеш нещата на 100 %.“
„Разбира се, правят се много договори. Но в крайна сметка става въпрос и за това всеки да е доволен от работата си и да се чувства оценен в дадения екип. В това отношение има и много човешки аспекти“, завърши Макс Верстапен.
Race week 😁 vs Non-race week ☹️ pic.twitter.com/1Hr7UZyx0l
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 8, 2024