Иван Тенчев, Имола. Шефът на Макларън Андреа Стела заяви, че дистанцията до първия завой на пистата Имола е една от дългите в календара и редът в края на първата обиколка може да е различен от този на стартовата решетка. След наказанието с три места назад на грида обаче пилотите му Оскар Пиастри и Ландо Норис няма да стартират втори и трети. Така не могат да се опитат да притиснат Макс Верстапен от самия старт. Пиастри ще потегли пети, а на първа редица до нидерландеца ще е Норис.
Макларън показа много добро темпо от началото на уикенда и с повече гориво, но битката всъщност може да се реши по-скоро в хода на самото състезание. Направените в Ред Бул промени , най-вече след 11-часовата работа на Себастиен Буеми на симулатора в Милтън Кийнс, дадоха резултат и темпото на колата вчера в една обиколка бе много по-добро, но не е напълно ясна картината в състезателна дистанция.
„Надяваме се да не се окажем в състояние, в което да хвърлим заровете, да рискуваме и да използваме някои стратегически ходове, за да видим кой е най-добрият подход за максимизиране на резултата“, заяви Стела на брифинга си с медиите. „Пробегът до първия завой тук е един от най-дългите за сезона. Така че позицията на решетката няма да е непременно позицията, да речем, в края на първата обиколка.“
„Ще видим. Като цяло има някои стратегически възможности, защото твърдите гуми могат да изминат сравнително дълго разстояние и да бъдат поставени в различен момент от състезанието. Можете да спрете рано и да продължите дълго и да се опитате да работите с пресичаща стратегия. Или може да спрете по-късно и тогава може да се наложи да изпреварите някои хора, но с по-свежи гуми. Има няколко варианта. Но най-важното е да имаме темпо, за да сме в състояние да разгърнем тези опции.“
Стела не коментира дали старт с меки гуми би бил добра опция поне с единия болид. Спортният директор на Пирели Марио Изола заяви, че не очаква Макларън да рискува с такъв избор.
„Разликата между меките и средните гуми е само няколко метра и не мисля, че си струва“, отбеляза италианецът.
Стратегията е почти сигурно с едно спиране, ако няма прекъсвания и спирания. Много ще зависи отново от температурите, които обаче днес изглеждат доста високи.
„Ако е топло не виждам никакъв проблем със загряването на твърдите гуми“, заяви Изола
„Пресичаща стратегия може да е силно оръжие. Ако температурите са много по-ниски, тогава очевидно хардът ще се бори малко със загряването. Във всеки случай вярвам, че ще имаме много близка битка, защото автомобилите са в рамките на по-малко от една десета от секундата. А това означава, че със сигурност ще видим голяма борба по време на състезанието. Ще имаме интересно състезание въпреки единственото спирането в бокса.“
Стела предупреди още, че не бива да се пренебрегва и скоростта на Ферари.
„Все още мисля, че Ферари-тата ще са много силни“, каза Стела. „Някои от времената за обиколка, особено тези, които Льоклер записа в свободни тренировки в дългата си серия, в сравнение с нас изглеждаха доста впечатляващи. Така че, ако материализират тези времена в състезанието, няма да трябва да гледаме само Верстапен. Определено ще трябва да мислим и за Ферари.“
View this post on Instagram