КТМ проявява сериозен интерес към Хорхе Мартин. Това твърдят испанският спортен вестник Марка. Според информацията, австрийският производител е готов да отправи доста изкушаваща оферта към вицешампиона за 2023 г. В нея се включва и сериозно спонсорство от Ред Бул.
Мартин е една от ключовите фигури в пазара на пилоти за 2025 г. Договорът на испанеца с Дукати изтича в края на този сезон. По-рано тази година той намекна, че сезон 2024 ще бъде последен за него в тима на Прамак. Мартин добави, че се надява най-накрая да премине в заводския отбор на Дукати. В противен случай той даде да се разбере, че е готов да премине в редиците на други производител
Мартин се представя на много високо ниво от началото на тазгодишната кампания. 26-годишният пилот спечели състезанието в Португалия. После той беше пръв в спринта на Херес, но отпадна в основната надпревара. Две седмици по-късно той спечели квалификацията, спринта и основното състезание на пистата Льо Ман. В момента Мартин води с 38 точки във временното класиране. Зад него са Франческо Баная и Марк Маркес.
Всички тези успехи обаче може да не убедят Дукати да привлече Мартин в заводския си отбор. В момента марката от Болоня е изправена пред изключително трудно решение. Италианците обмислят дали да заложат отново на настоящия си пилот Енеа Бастианини или да привлекат Марк Маркес. Шесткратният световен шампион също няма договор за следващия сезон. В момента Маркес кара за отбора на Грезини Дукати и се представя много впечатляващо, след като финишира втори в състезанията на Херес и Льо Ман. Маркес е спряган и за тима на Прамак, където също ще получи заводски мотор на Дукати.
Пред Мартин има няколко опции, ако в крайна сметка реши да напусне Дукати. Говори се, че Априлия се интересува от услугите на испанеца. Марката от Ноале обаче не разполага с прекалено голям бюджет. Това е било причината преговорите с Фабио Куартараро да пропаднат. Говори се, че световният шампион от 2021 г. е бил спряган за заместник на Алейш Еспаргаро. Испанският ветеран най-вероятно ще прекрати кариерата си в края на сезона.
Ямаха и Хонда най-вероятно не са опции за Мартин поради липсата на конкурентоспособност. От друга страна двете марки могат да предложат на Мартин договор с тлъсто възнаграждение. Испанецът обаче едва ли предпочел да получава повече пари, но да разполага с крайно неконкурентен мотор.
Миналата седмица се появи интересна информация на Марка. Според испанския вестник, от КТМ са готови да отправят оферта към Мартин. Австрийския производител ще използва връзките си с Ред Бул, за да убеди вицешампиона за 2023 г. да премине при тях.
Мартин има предишна история с КТМ. Испанецът беше част от подразделението на австрийците в клас Moto2. В края на 2020 г. обаче той се изплъзна от ръцете на КТМ и премина в Дукати.
В Ноале няма да са недоволни да продължат с дуото Алейш Еспаргаро и Маверик Винялес. Разбира се, те ще направят място за Хорхе. Евентуалното оттегляне на Еспаргаро заради пилот като Мартин би изгладило всичко“, се казва в информация на Марка. „Междувременно Маверик е изкушен от високата финансова оферта от HRC и обещанията за бъдещето
„Както MARCA научи, отскоро се отвори неочакван фронт за Мартин: КТМ. [КТМ] дори му е предложил отново сериозно спонсорство от компанията за енергийните напитки [Ред Бул].“
„От Ред Бул са наистина сериозни. КТМ ще му даде по-висока заплата от Априлия и все по-конкурентна планина и с няколко бивши хора на Дукати вътре. Един от тях е Франческо Гуидоти, който беше шеф на тима на Прамак Дукати и работеше с Мартин.“
There’s been some talk this week of a potential KTM switch for Red Bull backed Jorge Martin, likely into the factory team
Brad Binder will undoubtedly have a Tech3 clause in his contract if performances aren’t up to par, opening the door for a possible Acosta x Martin pairing in… pic.twitter.com/hxkTxIyrjf
— Everything Moto Racing (@everythingmrace) May 20, 2024