Макс Верстапен завърши най-трудната квалификация от началото на сезона. Пилотът на Ред Бул даде шесто време в сесията и изпитваше огромни затруднения по уличното трасе в Монте Карло. Верстапен не беше никак доволен от своя болид и дори го сравни с такъв от картинга.
Верстапен не се чувстваше много комфортно в първия ден от рейс уикенда в Монако. Трикратният световен шампион се оплакваше от своя болид и призна, че той „подскача като кенгуру“. Въпреки това очакванията бяха нещата за него да се подобрят през днешния ден
Състезателят на Ред Бул показа добра скорост в третата тренировка и се нареди втори. Това го превърна в най-сериозния съперник на местния любимец и фаворит за полпозишъна Шарл Льоклер.
Верстапен не се чувстваше никак комфортно в RB20 по време на трите сегмента от квалификацията. Той видимо изоставаше от пилотите на Ферари и Макларън и беше много близо до тези на Мерцедес. В Q3 той даде шесто време в първия си опит. Във втория той докосна стената и беше принуден да забави темпото. Така той остана едва на трета стартова редица за утрешната Гран при, която ще се проведе на писта, където изпреварванията са много трудни.
„Опитахме много неща по автомобила и буквално нищо не го подобри. Затова просто си в безизходица и не можеш да направиш много“, каза Верстапен пред медиите.
„Можете да видите във втория сектор, че сме толкова зле. Не мога да докосна нито един бордюр, тъй като това разстройва прекалено много автомобила и просто губя много време за обиколка“, продължи пилотът на Ред Бул. „Минахме на по-меки и по-твърди гуми, но колата е като картинг. Сякаш се движа без окачване и просто скачам много.“
„Тя не абсорбира никакви удари в бордюрите, неравности или промени в наклона. В последния завой броят на случаите, когато почти се ударих в стената, беше доста невероятен.“
Верстапен посочи, че този проблем изобщо не е нов
„Това не е нещо ново. Имаме този проблем от 2022 г. насам. Мисля, че през последните две години имахме предимство в автомобила, а след това то се маскира малко. Печелим в завоите, където бордюрите и неравностите не са толкова голямо ограничение. Но тъй като всички ни настигат и не се подобрят, ти откриват слабото място. Точно това се случи този уикенд“, добави Макс Верстапен.
Верстапен даде добро време в първия сегмент от обиколката в средно и високоскоростната част през Сент Дево и до площада на Казино. Той обаче призна, че неравностите му струват доста скъпо.
„Автомобилът е буквално на ръба. Чувства се доста комфортно в средните и високите скорости. В този случай лолата беше доста бърза“, добави той.
„Но тя поскачаше навсякъде, където има неравности. Просто карам около тях и се опитвам да оптимизирам всичко.“
„Трябва да погледнете къде сме – шесто и 18-то място [където е Серхио Перес]. Чеко обикновено е много добър на улични трасета и сякаш оживява. Това говори достатъчно, като видите на коя позиция е. Затова не мога да бъда разочарован от шестото място“, заключи Макс Верстапен.
Другият пилот на Ред Бул Серхио Перес имаше кошмарна квалификация. Мексиканецът отпадна още в Q1 и ще потегли от дъното на колоната в утрешната Гран при
„Това е катастрофа. Първо в моята обиколка попаднах в голям трафик в шести и седми завой, а след това на върха на осми завой имаше залепени стикери. Затова трябваше да избегна всичко това“, каза Перес.
„В крайна сметка загубих няколко десети, които щяха да са достатъчни, за да премина напред. Бях на половин секунда от първата позиция, така че това беше пълна катастрофа, за съжаление. По принцип уикендът напълно приключи, защото тук няма никакъв шанс за изпреварване“, добави мексиканецът.
A difficult Saturday in Monaco for the Bulls.#F1 || #MonacoGP pic.twitter.com/mWtInEQDvD
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 25, 2024