Рали Испания продължи днес на асфалт и очакваното се случи – Себастиен Льоб (Ситроен) излезе начело в надпреварата. Деветкратният световен шампион е на 18,9 сек пред Яри-Мати Латвала след сутрешните три отсечки. Трети, на почти половин минута зад финландския пилот на Форд, е Мадс Остберг, но Мико Хирвонен с втория DS3 WRC е само на 8 секунди от него.
Съботата започна с победа на Латвала в Ла Мусара 1 (20,48 км) – втори етапен успех за него в Каталуния.
– Добър старт, колата върви наистина прекрасно – бе доволен финландецът от своята Фиеста RS WRC. – Изненадан съм, че точно в тази отсечка Себастиен не летеше, но пък от него винаги може да се очаква нещо.
Льоб не бе съвсем доволен от колата си сутринта, твърдейки, че окачването й е прекалено твърдо за конкретните условия (още бе мокро и кално, макар да не валеше).
– Не можех да се доверя на задната част на автомобила. Пързаляше се, беше с твърде нервно поведение. Затова и не исках да поемам големи рискове – обясни той.
Това се промени в Ел Приоритат 1, когато французинът излезе начело. Водещият в класирането до този момент Мадс Остберг (Форд) допълнително го улесни, като се завъртя и загуби повече от половин минута, докато се върне на трасето.
– Бяхме с грешни гуми, излетяхме още в началото на отсечката и загубихме към 40 секунди. После ударихме бариера и изостанахме още повече – изброи причините за забавянето си норвежецът.
Той отиде трети в класирането, след като и Латвала го прескочи. Финландецът не бе доволен от себе си, тъй като според собствената си преценка бил прекалено предпазлив на места.
Льоб увеличи още малко аванса си в третата сутрешна отсечка – Риба-роха дЕбре 1 (девета за ралито). Латвала бе по-бавен с 2,6 сек от него, като следобед ще опита да навакса част от изоставането си. Остберг вече е на 47,9 сек зад Себастиен, но ще трябва да се защитава от Хирвонен. През втората част на деня предстои второ преминаване на сутрешните три отсечки.