Макс Верстапен ще изтърпи наказание в Бразилия. Според Хелмут Марко, трикратният световен шампион ще използва нов двигател с вътрешно горене този уикенд. Това означава, че Верстапен ще бъде преместен с пет места назад в самата Гран при.
🚨 CONFIRMED: Max Verstappen will receive a new engine and a 5-place grid penalty in Brazil.
„We have no choice, we need the new engine now,“ says Helmut Marko
This will not affect the Sprint.
[F1-Insider]#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/zeJt59tNHs
— Formula Scoop (@formulascoop) October 29, 2024
Верстапен имаше проблем с двигателя по време на втората свободна тренировка в Мексико. Пилотът на Ред Бул направи само четири обиколки в сесията и прекара доста време в бокса. Това му попречи да събере достатъчно информация, която да помогне на инженерите да настроят по-добре неговия болид
Това е втори случай, в който Верстапен има проблеми с двигателя по време на рейс уикенд. По-рано тази година нидерландецът получи повреда по време на втората тренировка на пистата в Монреал. Въпреки това той спечели състезанието в неделя благодарение на по-добрата стратегия и темпо на мокро трасе.
Верстапен получи нов двигател по време на Гран при на Белгия. Състезателят даде най-бързо време в квалификацията, но трябваше да потегли 11-ти заради наказанието, което получи.
Това ще бъде шестият двигател с вътрешно горене, който Верстапен ще използва през сезона. Бройката надвишава правилника на F1, който позволява четири мотора. Следователно 27-годишният пилот ще бъде преместен с пет места назад в неделната Гран при.
Наказанието на Верстапен ще важи само за основната надпревара на Интерлагос неделя и няма да засегне спринтовото състезание. Именно такъв беше случаят с Лиам Лоусън в Остин.
Новината за санкцията бе потвърдена от Хелмут Марко. Австриецът разкри, че Верстапен е бил принуден да използва два двигателя по време на рейс уикенда в Мексико.
„Темпото също не беше добро, защото проблемът с двигателя означаваше, че трябваше да се инсталира друг, който беше достигнал края на живота си. Всъщност той вече не беше планиран за състезания“, написа Марко в рубриката си в Speedweek.
„Това беше една от причините, поради които бяхме един от най-бавните автомобили на правите. Когато един двигател от F1 е достигнал определен брой километри, загубата на мощност е ясно забележима. В момента проучваме дали бихме могли отново да използваме двигателя с теча. Но и тук броят на километрите означава, че вече не се планира използването му в други надпревари. Всичко това означава, че не можем да избегнем смяната на двигателя в Бразилия със съответното наказание.“, добави съветникът на Ред Бул.
Все още не е официално потвърдено с колко места на стартовата решетка ще бъде преместен Верстапен в неделната Гран при. При смяна на двигател с вътрешно горене се налага преместване с пет места назад на грида. Но при смяна на повече компоненти от силовия агрегат даденият пилот автоматично се праща да потегли от дъното на колоната.
Destination… São Paulo 🇧🇷#F1 || #BrazilGP pic.twitter.com/kwvYOWrupQ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 29, 2024