Начало Избрани Верстапен няма търпение да се състезава в Дайтона и Льо Ман

Верстапен няма търпение да се състезава в Дайтона и Льо Ман

1176
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен. снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен няма търпение да се състезава в Дайтона и Льо Ман. Пилотът на Ред Бул изпробва Acura ARX-06 GTP по-рано тази седмица и остана много впечатлен от скоростта на хиперавтомобила. Верстапен призна, че един ден със сигурност ще се включи в легендарните 24-часови надпревари, но в момента това няма как да се случи заради натоварения график на F1.

Верстапен иска да се включи в някои състезания за издръжливост в бъдеще. Но в момента той е изцяло съсредоточен върху F1 и е на ръба на четвърта поредна титла.

Нидерланецът взе участие в честването на „Хибридните герои“ на Хонда във вторник на пистата Лас Вегас Мотор Спийдуей. Там той за първи път кара машина от клас GTP на IMSA- Acura ARX-06. Това стана възможно благодарение на партньорството на Хонда с Ред Бул, което продължава до края на 2025 г.

Верстапен беше заедно с Колин Браун, който кара прототипа на Acura за тимаMeyer Shank Racing (MSR). Трикратният световен шампион в F1 се запозна с машината, след което се отправи на трасето край Лас Вегас, което включваше и овал.

Пилотът на Ред Бул направи поне 10 обиколки на трасето край Лас Вегас. След това той предаде хиперавтомобила на Колин Браун. По време на днешните срещи с медиите той беше попитан дали би се включил в състезанията за издръжливост в по-далечно бъдеще.

„Да, не става дума за закачка или нещо подобно. Знам, че така или иначе искам да го направя в бъдеще, но въпросът е  да намеря време“, сподели Верстапен.

„При толкова натоварен график в F1 е почти невъзможно да се направи. Завършваме толкова късно през сезона. След това трябва да се подготвиш доста сериозно, за да можеш да караш на Дайтона или каквото и да е друго състезание. За момента това е на практика невъзможно“, продължи пилотът на Ред Бул. „Знам, че когато го направя, искам да отида там, да се опитам да го спечеля и да бъда наистина конкурентен. Единственият начин да го направя е като премина подходящи тестове и се подготвя наистина добре, което в момента няма как се случи. Но кой знае? Може би след няколко години. Все още ще бъда млад и ще мога да карам автомобили“, добави Верстапен.

Верстапен не крие страстта си към състезанията за издръжливост и призна, че е получил няколко оферти за участие. Нидерландецът редовно участва в различни виртуални надпревари с отбора на Team Redline. Той също така изрази желание да кара в Льо Ман с Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион има сериозен опит в WEC и е печелил 24-те часа на френското трасе, както и надпреварата в Дайтона, която е част от IMSA

Междувременно директорът на американското подразделение на HRC Дейвид Солтърс призна, че би предоставил възможност на Верстапен да кара в Дайтона.

„Мисля,  че вратата за Макс Верстапен винаги е отворена“, заяви Солтърс пред Моторспорт. „Това е Макс Верстапен! Той вече е един от най-великите състезателни пилоти на всички времена. Нека видим какво ще постигне по-нататък.“

„Имаме чудесни отношения с Макс. Нека да видим какво ще се случи в бъдеще. Той е доста зает човек. Но вратата за него винаги ще бъде отворена“, добави директорът на HRC за САЩ.

Това беше първия тест на Верстапен с прототип от клас GTP. Нидерландецът призна, че е прекарал много часове в симулатора, за да успее да се адаптира по-добре към машината на Acura.

„Разбира се, тук има доста нискоскоростни завои, които трябваше да почувствам за първи път“, каза Верстапен.

„Автомобилът наистина оживява при по-високите скорости, които бяха по-скоро в овалната част на пистата. Беше много приятно. Карал съм тези коли на симулатора, но да се кача за първи път на живо беше наистина страхотно.“

Накрая пилотът на Ред Бул изключи възможността да се включи в 24-те часа на Льо Ман докато е част от F1.

„Би било хубаво, но в момента е много трудно да се съчетае с F1. Нека да се вземе предвид, че сега полето е все по-конкурентно. Затова не можеш да разделяш времето си между F1 и GTP. Когато се състезавам в нещо, винаги трябва да съм подготвен възможно най-добре, без значение какво е то“, заключи Макс Верстапен.