Повреда на алтернатор, подобна на тези, които преживяха Себастиан Фетел (Ред Бул) и Ромейн Грожан (Лотус) по време на уикенда за Гран при на Европа, се случи и на тестовете на Пирели в Барселона. Италианската компания изпробва последните си разработки за гумите във Формула 1, използвайки болид на Рено от 2010 г.
Грижите с алтернаторите станаха отново тема за обсъждане, след като Фетел не завърши надпреварата на Монца и имаше още една повреда в съботната свободна тренировка преди това. Засега единствената теория е за прегряване – същата бе посочена и след Валенсия.
R30 бе със спецификация на алтернатора също от 2010 г., която от Рено описаха като подобна на използваната през първата половина на сезон 2012 г. Те направиха промени след случилото се във Валенсия, но сега провеждат поредното си разследване заради тези от Италия.
В базата във Вири протича изключително внимателно проучване, за да се открие причината и да се реши проблемът. Рено са убедени, че ще се справят за следващата надпревара в Сингапур.