Начало Рали Льоб пръв и след втория ден в Германия

Льоб пръв и след втория ден в Германия

30
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб продължи сигурното си каране в рали Германия и оглавява генералното класиране в края на втория ден от надпреварата. Звездата на Ситроен е с над 1:40 мин аванс пред втория Яри-Мати Латвала (Форд). Трети е съотборникът му Мико Хирвонен, а 46,54-километровото изпитание Панцерплате следобед взе още две жертви – От Танак (Форд) и Дани Сордо (Мини).

В началото бях с твърди гуми, а Яри-Мати с меки и това малко ни притесняваше. Но беше сухо нещата се получиха, въпреки че започна да вали в един момент. В следващата отсечка на места бе кално под дърветата. Нямаше обаче нищо опасно. Внимавах по пътя. Приключихме деня с добър аванс и ситуацията изглежда добре за утре – обясни Льоб.

Латвала бе доста внимателен, но въпреки това успя да вбеси сам себе си:

– Искахме да сме сигурни и затова избрахме този подход с гумите. Сега не ми трябва да мисля за Льоб. Загубих само 8 секунди (в Щайн & Вайн 2 – б.р.) и се надявах Мико да е с подобно на моето темпо. Знам какво да очаквам от колата, когато е с меки гуми. Последният за деня етап бе наистина важен и много исках да го спечеля, но прегрях гумите и трябваше да намаля. Малко съм ядосан на себе си.

Хирвонен смяташе, че няма да успее настигне Латвала само с каране. Отбеляза обаче, че може нещо друго да се случи – грешка или спукана гума, което да доведе до нови размествания в подреждането. Финландецът е на половин минута зад сънародника си в генералното подреждане.

Звездата на следобедните отсечки бе От Танак, който спечели първата си победа във WRC етап в Щайн & Вайн 2 и веднага след това бе най-бърз и в Петерберг 2. Естонският пилот на М-Форд вървеше четвърти и бе леко изненадан от самия себе си, но и много щастлив:

– Доста добре е, нали? Показвам, че мога да карам на асфалт. На места имаше доста неприятни кални петна. Продължавам да натискам – искам добър финал. Много съм доволен от автомобила в момента.

Танак допълни, че менторът му Марко Мартин споделил с него, че управлението на асфалт е доста по-интересно, отколкото може да се очаква. То обаче крие не по-малко опасности от това на чакъл и естонецът го установи в Панцерплате 2, където катастрофира около 13-тия километър и откъсна задно колело от колата си.

Малко преди това Сордо спря в 12-тия километър от етапа. Отсечките по принцип бяха по-трудни за него, тъй като караше на сляпо – няма екип, който да му подава информация и се справяше на момента с условията по трасето. При инцидента удари Мини-то си отпред и встрани, а освен това от радиатор изтече охладителната течност.

След катастрофата на Танак почти на същото място се блъсна и Петер ван Меркщайн. Неговият Ситроен се преобърна и препречи трасето. Следващите автомобили образуваха колона. След около 10-минутно прекъсване част от колите бяха изтеглени от мястото на инцидентите, но в нормално, а не състезателно темпо.

След всичко това четвърти в класирането излезе Мадс Остберг. По-рано днес той заяви, че няма да гони Танак, въпреки че двамата бяха с еднакво темпо. Зад него се нареди Крис Аткинсън. Австралиецът въобще не очакваше да е толкова напред в дебютния си с Мини уикенд, но внимателното му управление го остави на трасето.

Три са отсечките в утрешната програма – две преминавания на Дронтал (30,76 км) и пауърстейджа Циркус Максимус (4,37 км).