Начало Рали Льоб на почти 1:30 мин пред Латвала, Солберг и Нювил катастрофираха в...

Льоб на почти 1:30 мин пред Латвала, Солберг и Нювил катастрофираха в рали Германия

37
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб увеличи драстично аванса си в рали Германия, след като опази своя Ситроен DS3 WRC от проблеми през първата половина от втория ден на надпреварата. Осемкратният шампион е на почти минута и половина пред Яри-Мати Латвала (Форд).

Денят започна с дъжд и въпреки че прогнозата го предвиждаше, доста пилоти се оказаха изненадани – включително и Льоб, а От Танак бе най-откровен: „Не знам как не разбрахме, че идва такъв валеж“, сподели естонецът.

В началото валеше силно, но дъждът при нас все пак бе малко по-слаб, отколкото за останалите. Това направи трасето страшно сложно. Бяхме с твърди гуми и едва удържах колата на пътя. Изобщо не очаквахме такова нещо. Не можеше да се работи нормално със спирачките, а не исках да допусна грешки, тъй като пътят е една идея по-широк от автомобила ни. Накрая не можех да карам на пълна газ, тъй като бях със софт, но изкарах три добри отсечки – бе коментарът на шампиона за представянето му до обяд.

Латвала излезе втори след няколко драми в 46,54-километровата Арена Панцерплате 1.

Колата ми щеше да върви по-добре, ако не валеше. Просто нямам шанс, но давам най-доброто от себе си. На едно място (в Петерберг 1 – б.р.) беше толкова наводнено, че не успях да взема завой и продължих направо. В деветия етап вървях три секунди по-бързо от Льоб в началото, но той опази гумите си, а моите се износиха, така че трябва да си взема поука. Битката ни е за подиума, тъй като нищо не можем да направим относно Льоб – обясни финландецът.

Доста неочаквано и за самия себе си, трети е Мико Хирвонен. Уикендът му в Германия не е никак лек и той започна съботата със завъртане. Постепенно пилотът с втория DS3 WRC подобри управлението и напредна, което в комбинация с проблемите на съперници го изведе на 35,3 сек сек зад Латвала.

Най-големите потърпевши от сложните условия в Панцерплате 1 се оказаха Петер Солберг (Форд), Дани Сордо (Мини) и Тиери Нювил (Ситроен).

Солберг призна, че направо е спрял в даден момент от Щайн & Вайн 1 в началото на деня, тъй като изобщо не е можел да управлява автомобила си и не е имал никакво прилепяне. Бе малко по-бърз от Льоб в следващата отсечка (с меки гуми), но в деветата спря – блъсна се на тесен ляв завой и счупи задно дясно колело.

Сордо спечели Петерберг 1 и благодарение на този си успех излезе трети в генералното подреждане. Обясни, че не поема никакви рискове, а просто кара по обичайния си начин. В последната отсечка преди обедния сервиз обаче спука гума и това го върна назад до шеста позиция. От екипа му коментираха, че разочарованието е голямо, тъй като испанецът не е ударил нищо по пътя.

Тиери Нювил пък се завъртя цели три пъти в седмия за състезанието етап, признавайки, че изобщо не е свикнал да кара на толкова мокро трасе с твърди гуми. Излезе трети (пред Латвала) въпреки още едно въртене в осмата отсечка.

Не съм свикнал с автомобила в такива условия и твърде рано подавам газ – бе обяснението на белгиеца за голяма част от грижите му.

Последният удар бе излитане от пътя, при което строши радиатор и днес повече няма да кара.

При това положение четвърти върви Мадс Остберг, следван от Танак, Сордо, Крис Аткинсън и т.н. Следобед се преминават за втори път сутрешните три скоростни отсечки.