Лятната почивка на световния рали шампионат приключи – отборите са заети изцяло с подготовката си за старта във Финландия, който ще се проведе в края на следващата седмица.
Състезанието не е леко, а един от най-добре познаващите го пилоти е Яри-Мати Латвала. Той спечели домашния си старт през 2010 г. и знае доста тайни за това как да преодолява успешно многобройните скокове по отсечките. Именно заради това и е сред фаворитите за поредното издание на надпреварата, където ще кара заводския си Форд Фиеста RS WRC.
– При наближаване на голям скок със 180 км/ч трябва да намалиш преди да си излетял във въздуха – обяснява Латвала. – Ако скоростта ти е прекалено висока, задната част на колата ще отиде надолу, а предницата ще се вдигне. Тактиката е да натиснеш спирачките, може би да свалиш една предавка и да подадеш пълна газ по време на скока. В противен случай приземяването вероятно никак няма да е приятно.
Съотборникът му Петер Солберг е съгласен, че отсечките във Финландия са сред най-сложните в целия шампионат.
– Етапите не са технични в традиционния смисъл на понятието, особено по широките пътища. Скоростта е толкова висока, че ако не си заел правилната линия при скоковете, лесно допускаш грешка и отпадаш от ралито – допълни норвежецът.