Начало Рали 21 екипажа в рали Твърдица

21 екипажа в рали Твърдица

95
0
Димитър Илиев

Този уикенд стартира рали Твърдица – трети кръг от националния шампионат. За разлика от предишните 7 издания на състезанието, с което първенството на България завършваше, сега надпреварата е в средата на лятото – на 14 и 15 юли.
Заявка са подали 21 състезатели, стана ясно на пресконференция днес. С номер 1 е националния шампион Димитър Илиев с Шкода Фабия S2000, който има две победи от два старта досега. Но вместо Янаки Янакиев, навигатор ще му бъде Димитър Спасов, който досега седеше отдясно на Петър Гьошев с Пежо 207 S2000. Янаки пък ще бъде навигатор на Гьошев. Двамата пилоти са решили да направят размяната, за да видят кой е по-добрият. А така е и по-интересно. За първи път Митко Илиев сменя навигатора си от 2003 г. насам, когато до него седеше Петър Сивов. Илиев никога досега не е печелил рали Твърдица. Естествено в стартовия лист има и други фаворити – трикратния победител Крум Дончев и Петър Йорданов с Пежо 207 S2000, Пламен Стайков и Слав Ландов с Мицубиши Лансер Ево 9, Георги Василев, който печели първото рали през 2005 г. и Стефан Добрев със същия автомобил и др. Тъй като Твърдица е близо до Сливен, в стартовия лист има 8 сливенски екипажа.
Маршрутът на ралито е с обща дистанция 190 км и има 9 специални етапа с дължина 99, 66 км. Часовият график е направен така, че да могат да бъдат наблюдавани седем от деветте скоростни етапа, което прави състезанието уникално и в международен мащаб! През първият състезателен ден зрителите могат да наблюдават и трите етапа – Детелина 1, Предела и Детелина 2, като второто минаване на Детелината е на фарове. Предела е изключително техничен етап, който се караше по време на второто, третото и четвъртото рали. През втория ден след незначително предвижване от 15 км е възможно традиционно да се наблюдават етапите Чумерна 1 и 2 както и Твърдица 1 и 2. На всички етапи е направена рехабилитация на пътя и най-вече на отсечката Девина (СЕ5 и СЕ8). Фракцията е почистена, отстранени са свлачища и камъни, изрязани са клони на дърветата, които навлизат на платното. Дупките и пропаданията са попълнени и залети с асфалт.