Начало Рали Льоб: Всичко протече по план

Льоб: Всичко протече по план

35
0
Себастиен Льоб

В края на рали Акрополис в неделя за трети път победителят се казваше Себастиен Льоб. Ситроен пък отпразнува двойна победа и лидерството в двете класирания бе запазено. Осемкратният световен шампион спечели своята 4 победа от 6 състезания през тази година и вече води с 30 точки пред своя съотборник Мико Хирвонен. Така че спечелването на девета поредна титла за момента върви по план. А нещата можеха да се развият и по съвсем различен начин, след като в неделя Петер Солберг от екипа на Форд се движеше на 10 секунди зад французина и можеше да застраши победата му.

В 18-ия етап обаче дойде отпадането на норвежеца и Льоб спокойно намали темпото до финала.

„Съобщиха ни, че Петер е отпаднал и затова леко намалихме темпото“, обясни Льоб. „След като го бях изпреварил си мислех, че ще е много трудно да поддържам високо темпо до финала заради многото камъни и дупки по трасето.“

Това за малко не стана причина за сериозни проблеми, като в 20-ата скоростна отсечка французинът трябваше да смени гума.

„Това бе само за да повишим леко напрежението върху отбора. Бяха сигурни, че печелим и реших да ги събудя“, обясни с чувство за хумор пилотът на Ситроен. „Не бе нищо особено. В един десен завой имаше камък в средата на трасето. При първото преминаване той бе на друго място, но при второто минахме през него.

След няколко километра реших да сменим гумата. Даниел (Елена – навигаторът на Льоб) ме убеждаваше да продължаваме да караме без смяна, но аз реших друго. Спомних си за 2006 г. Тогава след спукана гума тук и нежелание да я сменя финиширах без колело. Всичко бе разрушено и не можахме да монтираме нова гума, което ни струваше всичко. Мисля, че имах 1:50 мин. преднина, което е достатъчно за смяна на гума.“

Преднината се оказа достатъчна, а смяната продължи около 1:40 мин.

„Всичко мина по план. Бяхме подготвени за смяната. Тренираме поне веднъж в годината. Не – не го правим толкова често, но знаем какво трябва да правим и всичко мина по вода.

Беше тежка борба. Знаем, че тук се изисква повече издръжливост. Трябваше да караме два дни и един етап на пълна газ. Имахме чудесен двубой и с Яри-Мати (Латвала – б.р.). Бяхме четирима пилоти в челото, но Латвала направи грешка и Петер започна да указва натиск. При него обикновено е така: когато условията са много тежки той може да кара като ненормален и е много бърз. Този път допусна грешка. После бях по-спокоен въпреки проблема с гумата.“

Особено в събота пилотите на Форд бяха доста бързи и спечелиха повечето отсечки. Льоб определено бе под напрежение.

„Даниел смяташе, че караме на 80% от възможностите си, но не бе прав. Карах на пълна газ, с изключение на местата, където бе прекалено тежко за колата и гумите. Давах по 98% от себе си.

Когато си концентриран на 100% и изведнъж ти кажат, че единственото важно в момента е да закараш колата до финала и караш по-бавно, е малко странно. Не се чувстваш нормално. Продължи известно време докато свикна. Но после отново дигнах темпото.

Но това не е най-тежкото рали. Всяко състезание е отделно предизвикателство. Това тук е доста различно. То е много тежко за колата и гумите. Сигурен съм, че в бъдеще тук ще имаме също толкова сериозни битки. Във всяка надпревара е така: когато спечелиш се чувстваш щастлив и доволен, но всичко може да се развие и по различен начин. За мен е чудесно, че успях да спечеля 28 точки и че Мико завърши втори. Мога да кажа, че съм много щастлив.“