Всички отбори от световния рали шампионат се подготвиха за сериозно изпитание в Гърция. Осеяните с камънаци пътища крият десетки клопки за пилотите, които трябва да внимават изключително много.
Едно грешно решение обаче също може да коства много на екипажите, както се видя снощи в първата отсечка от надпреварата. Петер Солберг сложи меки гуми и горчиво съжаляваше за това на финала на етапа. Норвежецът призна, че е сбъркал и допълни, че е трябвало да послуша отбора си.
Във Форд с гумите се занимава Джордж Блек, който разказа пред wrc.com какви са предизвикателствата на трасето на Акрополис.
– По отсечките има огромно количество камъни, а земята се напича до 40 градуса по Целзий. Миналата година в събота гумите бяха износени на 80% след едва 60 км. Този сезон обаче ще трябва да се правят почти 75 км в една-единствена серия. Друг проблем са секциите по хълмовете. В случая аз нищо не мога да направя за износването. То зависи изцяло от пилотите. Опитвали сме различни неща с геометрията и реглажите, но нищо не помага кой знае колко – признава техникът.
Състезателите трябва да са особено внимателни в подобни условия, тъй като опасностите ги дебнат отвсякъде. Вчера те бяха подложени и на друго изпитание – разкаляни от дъжда пътища, по които препятствията нерядко са скрити.
– Най-трудни за гумите няма да отделни отсечки, а по-скоро сериите от етапи в събота – допълни Блек. – Никак няма да им е лесно при толкова високи температури и непрекъснатото катерене.