Малко преди началото на състезанието за Гран при на Австралия в падока отново се заговори, както и в предишните две вечери, че след финала може да има протест официален срещу системата DRS на тима Мерцедес и активирането от нея на пасивен F-duct. Никой не е напълно сигурен как точно работи всичко, но се твърди, че се нарушават точки 3.15 и 3.18, защото всичко работи, като активно аеродинамично устройство.
Според част от експертите, въздух влиза в страниците на крилото и се отвежда в задната му част като чисти граничния слой отдолната страна на крилото и така се намалява челното съпротивление и се повишава още скоростта.
Според Крейг Скарбъро обаче, това е малко вероятно, защото по прамилник не може да има отвори в задната част на крилото, а само 15 см слот в средата. От него не би могъл да се генерира нужния слой въздух, за да изчиства цялото основно задно крило. Според него въздухът стига чак до носа и работи за по-доброто обтичане на предното крило.
Има и междинен вариат, че въздухът който навлиза от отвори под подвижния елемент на задното крило слиза по страниците и работи в зоната на основата на кралито над скоростната кутия се смества със струи от ауспусите и от каналите над самия двигател.
При всички случай ФИА обяви решенията за легални и от Макларън вече обявиха, че ги проучват, за да ги последват, но от Ред Бул и Лотус ги оспорват.
В същото време Рос Браун на свой ред атакува съперниците си – за позицията на ауспусите им и заяви, че според него правилата постановяват да няма никакво обдухване с изгорели газове, което не е случаят при много от останалите.