Идеята на Бърни Екълстоун за изкуствен дъжд по време на състезания с цел повишаване шоуто в тях, изразена в интервю преди няколко дни, не просто не бе приета, а и бе коментирана с известен присмех от определени наблюдатели. Бившият пилот от Формула 1 Йос Верстапен бе от малцината, позволили си направо да я нарекат абсурдна.
– Природата трябва да следва собствения си ход. Ако вали, значи вали, в противен случай просто е суха – бе категоричен холандецът в колонката си за Де Телеграаф. – Лично аз се справях добре на мокро, но винаги се молех да не е такова. Никой пилот не иска наистина да кара на дъжд. Всеки желае просто да се състезава колкото може по-добре, така че не очаквам кой знае каква подкрепа за идеята.
Марк Уебър също бе против подобно вмешателство в хода на надпреварите. Пилотът на Ред Бул няма предпочитания към условията на трасето, но в интервю за ВВС заяви, че подобно нещо не би проработило:
– Може и да е по-вълнуващо, когато метеорологичните условия са различни, а това наистина се случва. Но ако се замислиш, се сещаш за Джими Кларк и Джеки Стюарт, и [Аертон] Сена, тези момчета са майсторите на мокро. Джеки все още е сред нас, но другите двама сигурно се обръщат в гроба си при идеята за пръскачки и маркучи по пистата. Не би било най-модерния метод шоуто да стане по-интересно.
Според изпълнителния директор на Мерцедес Гран при Ник Фрай пък Бърни просто пробва някои идеи за забавление.
– Формула 1 е състезание в условия, каквито са моментните на трасето. Изкуственото нагласяване на нещата не е в природата на спорта. Красотата на Гран при е в разнообразието. Има стартове през деня и привечер, както и след мръкване и мисля, че едва ли има някой, който да твърди, че миналата година бе скучна – допълни Фрай.
Самият Екълстоун не само не се отказа от идеята за изкуствени валежи, но и я потвърди в интервю за ВВС. Англичанинът заяви, че би бил щастлив да направи всичко, за да я осъществи:
– Идеята ми е да създадем варианти и никой да не е наясно коя програма точно ще използваме, както и да я стартираме в някакъв момент от надпреварата. Може да спрем валежа и по-късно отново да го пуснем. Или пък не. Никой няма да знае.
Единствено моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри изрази някаква подкрепа за Бърни, като заяви, че коментарите звучали интересно.