Гран при на Корея бе успешна надпревара от гледна точка на доставчика на двигатели Косуърт, тъй като в нея бе демонстрирана необходимостта от здрави двигатели, а британската компания отбеляза още един безпроблемен уикенд за своите агрегати. Най-добре представилите се пилоти на Косуърт отново бяха тези на Уилямс – Рубенс Барикело и Нико Хюлкенберг, които въпреки някои проблеми постигнаха петия си двоен финал в зоната на точките за последните осем старта. Мениджърът на отдела за Формула 1 в Косуърт Марк Галахър обобщи уикенда на пистата Йонгам.
– Каква беше Гран при на Корея от гледна точка на Косуърт?
– Бихме искали да поздравим организаторите за успешното и вълнуващо събитие. Големият брой зрители получиха невероятно шоу и имам чувството, че Корея ще се окаже много ценно допълнение към календара на F1. Страната е с петата по големина в света автомобилна индустрия и предостави отлична възможност на Косуърт за демонстрация на марката, електронните и всички останали технологии, включени в двигателите ни.
– Как се справиха отборите на Косуърт?
– И ние, и Уилямс останахме разочаровани, че само единият FW32 стигна до последната част на квалификацията, като се има предвид страхотната им скорост в тренировките за място на грида напоследък. Състезателното им темпо беше добро и е нещастно стечение на обстоятелствата фактът, че проблеми с гумите им отнеха по-добро класиране. В новите екипи състезателите бяха твърдо решени също да се представят на ниво. Испания Рейсинг постигнаха най-силен резултат досега с двата си болида. Лотус отново бяха много солидни. Наистина съжалявам обаче за Тимо Глок, който нямаше никакъв късмет след едно определено чудесно каране.
– Имаше ли някакви технически проблеми с двигателите Косуърт?
– Никога не е лесно да се подготвиш за състезание на нова писта, но инженерите ни направиха пълен анализ на трасето и това помогна за безпроблемното преминаване на свободните тренировки. Асфалтът очаквано се подобряваше с натрупването на гума, но в крайна сметка това нямаше значение, защото в неделя валеше. Моторите обикновено не се подлагат на толкова много стрес на мокра писта с безброй излизания на кола за сигурност, но беше хубаво да видим, че СА2010 запази репутацията си и като представяне, и като издръжливост.
– Притесняват ли се отборите на Косуърт за агрегатите си в последните две състезания?
– Вървим по план с използването на двигателите за всичките си четири отбора, въпреки че времето в Корея и дългото каране зад сейфти кар беше перфектна възможност за притеснените да пазят моторите си.