Много лек преди обяд е бил Марк Уебър с Ред Бул RB6, когато даде най-доброто си време (1:21.487 мин), твърди вицепрезидентът на Мерцедес Норберт Хауг. Той бе категоричен на пистата Каталуния по време на среща с журналисти, че би приел постижението на австралиеца, ако бе сигурен, че пилотът е с гориво за 37, а не за 150 обиколки. Хауг бе убеден, че Ред Бул просто са го пуснали лек, докато следобед програмата му включва проби с далеч повече бензин. Това се потвърждаваше и от времената, тъй като постиженията на Марк след обедната пауза бяха със 7-8 секунди по-слаби от най-бързото му време.
Незнанието именно на това кой с колко гориво кара в тренировките е основен проблем при тълкуването на резултатите от предсезонните изпитания. При липсата на дозареждане по време на надпреварите през 2010 г. отборите имаха за задача да намерят в колите си оптималния компромис на поведение при много голямо количество бензин и постепенното му намаляване. Това се оказа истински проблем за някои екипи, чийто болиди просто не вървят когато са твърде тежки или пък прекалено леки.
Все пак тестовете в Барселона ще са най-показателни за темпото на отделните тимове, тъй като се правят изпитания за първия старт в Бахрейн.