Наградата е присъдена на Bosch за първата в света система за управление на действието на спирачките, разработена специално за мотоциклети
Водещият германски автомобилен клуб ADAC отличи Бош с наградата “Gelber Engel” („Жълтият ангел” – ласкавото нарицателно на автомобилите за пътна помощ на клуба) за новата мотоциклетна ABS (антиблокираща система на спирачките). Връчвайки своята първа награда в категорията „Нови разработки и околна среда”, журито отдаде дължимото на изключителния потенциал, с който новоразработената система разполага по отношение повишаване безопасността на пътя. На церемонията в Мюнхен на 14 януари 2010 година, наградата бе връчена на д-р Вернер Щрут, президент на отдела Системи за контрол на ходовата част в Бош. “Постигнатата при тази конструкция оптимална цена за първи път прави системата достъпна за приложение във всички класове мотоциклети,” отбеляза д-р Щрут. “По този начин ние спомагаме за възможно най-бързото и широко разпространение на тази животоспасяваща технология.” Tазгодишната награда бележи третия случай, в който Бош е излъчен за получаване на този престижен приз за новаторски технологични решения, връчван ежегодно от 2005 година насам.
Система за активна безопасност позволява на мотоциклетистите да спират безопасно в критични ситуации на пътя без блокиране на колелата и без да се страхуват от неизбежно падане.
Докато предлаганите до момента на пазара ABS системи са конструирани на основата на използваните в автомобилите, инженерите на Бош в японския развоен център на компанията са създали ново поколение ABS, съобразено със спецификата при мотоциклетите. Със своите силно намалени габарити и тегло от едва 0.7 килограма, новата система „ABS 9 base” е два пъти по-малка и по-лека от своя предшественик.
Статистиката красноречиво сочи, че рискът от фатален инцидент при изминаване на една и съща по продължителност отсечка с мотоциклет и автомобил е 20 пъти по-висок в първия случай.
Eекспертите в областта на пътната безопасност виждат в антиблокиращата система на спирачките фактор с изключителен животоспасяващ потенциал. Изследването, публикувано от шведската пътна агенция Vägverket през октомври 2009 стига до заключение, че 38% от всички произшествия с леко наряняване и 48% от всички инциденти на пътя с тежки травми и смърт могат да бъдат избегнати с помощта на ABS.