Още един двоен триумф записа Ред Бул в последния старт за 2009 г. във Формула 1. На новата писта Яс Марина Бей Себастиан Фетел победи, изпреварвайки съотборника си Марк Уебър с почти 18 секунди.
– Потеглих добре, но не достатъчно, за да изпреваря Люис [Хамилтън], а след това бях изненадан, че съм толкова близо до него. Но пък знаехме, че сме малко по-тежки и можем да го стигнем, особено в последния сектор. Колата днес бе истинска мечта. След отпадането на Люис имах аванс пред Марк и Дженсън [Бътън], сам си диктувах темпото. Да обобщя сезона? Бих казал ту добре, ту не чак толкова, сега сме много силни и току-що взехме четвърта двойна победа, така че поздравления за тима. Перфектно е да приключиш годината така! – заяви възторженият Фетел след финала.
Уебър се сбута след старта с Рубенс Барикело, но при сблъсъка се строши част от предното крило на бразилеца. Въпреки притесненията му за спукана гума, се оказа, че няма последствия за неговия болид.
– Не вървях особено добре с по-меките гуми, точно както беше и в петък. Предпочитах стабилността на твърдия тип. Към края Дженсън стопи преднината ми. Знаех, че имаме малко предимство откъм максимална скорост, но не чак толкова голям. Внимавах с точките си на спиране. Битката беше добра и чиста, на ръба – признание за това как Дженсън кара през целия сезон. Благодаря на отбора си за търпението в началото на годината, когато все още се възстановявах от инцидента си. Ред Бул могат да са горди от постигнатото – категоричен бе австралиецът.
По-хубав финал на сезона никой в тима не можеше да си представи, сияеше и шефът на екипа Кристиан Хорнер. Хората му се справиха до края без да използват допълнителни двигатели, въпреки критичната ситуация при агрегатите, за което отправиха специални благодарности на Рено.
– Втори сме при конструкторите, имаме повече точки от далеч по-опитни отбори като Макларън или Ферари – отбеляза главният инженер по поддръжка на пистата Фабрис Лом. – Всички работихме като отбор и общите ни усилия позволиха да не ползваме повече от осемте разрешени мотора. А Себастиан спечели две победи, след като му оставаха само два агрегата! Аз съм горд от екипа си в Рено, работил с Ред Бул на тестове и надпревари – те бяха фантастични.
В крайните класирания за 2009 г. Фетел е втори с 84 точки, Уебър – 4-и с 69,5, а Ред Бул са вицешампиони при конструкторите със 153,5.