Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ще има ли Пасифик Гран при догодина?

Ще има ли Пасифик Гран при догодина?

44
0

Календарът за 2007 г. ще претърпи някои сериозни промени спрямо настоящия и това стана ясно по ирония на съдбата на пистата, която е заплашена от постоянно или временно загубване на статута си на домакин на Гран при на Германия.

Първата новина всъщност дойде от австралийската Гран при корпорация, която в петък обяви пред нас в пресцентъра на Хокенхайм, че е получила 18 март като дата за състезанието в Мелбърн.

Според слуховете от известно време сезонът през 2007 г. щеше да започне две седмици по-късно от очакваното с цел да се даде възможност на отборите да тестват малко по-дълго преди първата надпревара. В съобщението на австралийците това получи потвърждение, след като те заявиха, че стартът си е върнал традиционното място на първо състезание за сезона, след като бе изместен през 2006 г. чак трети. Причината бе да се избегне сблъсъкът с провежданите Игри на добра воля в Мелбърн.

Съобщението на австралийските организатори обаче изненадана мнозина както в собствената им държава, така и извън нея. От дълго време се знае, че световното първенство по плувни спортове ще се проведе в столицата на щата Виктория в същия уикенд, обявен и за дата на състезанието от Формула 1. Това поставя под въпрос най-малко настаняването в хотелите, защото австралийците са плувна сила.

На всичкото отгоре обаче австралийският шампионат Суперкар V8 има насрочен старт за 25 март в Пърт, само седмица след обявената дата. От години те участват като поддържаща серия на надпреварата от F1 и при това положение едва ли биха рискували да карат на Албърт парк. Засега това са въпроси без отговор, а хората на всяка писта от години гледат и нещо друго освен Гран при.

Втората новина за календара дойде от Мартин Уитакър, генерален мениджър на Бахрейн Интернешънъл Съркюит. Той обяви, че надпреварата в пустинята е получила предварителна дата 15 април, седмица след Гран при на Малайзия.

Уитакър подчерта, че говори за предварителна уговорка, а доскоро настояваше състезанието в Бахрейн да запази почетния слот на първи старт за сезона. Изявлението му означава, че организаторите са приели да са трети в списъка за 2007 г.

От малайзийска страна официален коментар няма – нито за предварителния календар, нито по обявеното от Австралия и Бахрейн.

Последователността Мелбърн-Малайзия-Манама има огромно логистично предимство. Освен това тази подредба е удобна за запалянковците в Европа, тъй като се преживява по-нормално едно много ранно ставане за първото състезание, закуска по време на второто и нормалното времево разположение на старта малко преди обяд на третото.

Дотук добре. Но след това идва объркването. Традиционно Имола посреща шампионата в Европа. Но на настоящия етап никак не е ясно каква е ситуацията с пистата в подножието на Апенините. Предстоят преговори, но голяма част от падока е убедена, че тазгодишното състезание в Сан Марино бе последното там. Освен това Автомобилният клуб на Болоня отчаяно търси средства, за да подобри инфраструктурата на пистата и се опитва да продаде дела си акции, за да финансира операцията. Въпреки някои добри новини по този въпрос, Аутодромо Енцо и Дино Ферари е далеч от изискваното ниво за Формула 1 в момента. Сега има конкретна работа планирана за средата на септември, но времето е малко и едва ли само с изправянето на Варианте Баса трасето ще бъде прието като по-добро. Спокойно може да се очаква и закъснение в плановете заради зимата.

Какви са опциите ако Имола не получи одобрение?

Еклестън призна, че през 2007 г. стартовете ще са 18.

Ясно е, че Спа-Франкоршамп се връща, Германия остава с едно състезание, което означава едно непопълнено място. Кой тогава ще е домакин на този слот?

Доктор Марио Тайсен заяви в Германия, че вероятността да има две състезания в Япония е малка, но вече съществува. Така изниква някак все по-реално държавата, която е родина на Хонда, Тойота и Супер Агури, както разбира се и на Бриджстоун, да получи две домакинства, ако квотата на Италия бъде намалена.

Еклестън на свой ред каза на Хокенхайм, че в Страната на изгряващото слънце ще има само един старт през 2007 г. Но втори старт там не е феномен и не бива да се забравя колко често се е появявала нарочно погрешна информация, касаеща календара на F1.

Втора Гран при в Япония е не само възможна, но и осъществима. Търсенето на билети за Сузука отдавна надхвърля дори увеличения капацитет на пистата. А и двете японски автомобилни компании във Формула 1 отчаяно искат на собствените им трасета да се провеждат надпревари.

След като Гран при на Япония бе дадена за в бъдеще на Фуджи – пистата на Тойота, то от Хонда се надяват да успеят да запазят дата и за Сузука. Добро решение за всички страни би било възраждането на Пасифик Гран при. Японците вече имат опит, както споменахме.

През 1994/1995 г. страната им бе домакин на японската Гран при, а тази на Пасифика се проведе на пистата Айда.

Интересно е, че първото състезание бе в средата на април, а втория – в края на октомври. При ситуацията в момента дата в който и да е от двата месеца е удобна и ще даде възможност на Еклестън да заеме гъвкава позиция по отношение на останалите места в календара.

Ако обаче Имола все пак остане в шампионата още година, състезанието там най-вероятно ще бъде насрочено за 29 април. Испания ще е седмица или две по-късно. Следва Монако и изтеглената надпревара на Силвърстоун (3 юни), след което керванът отпътува за последователните северноамерикански стартове.

Индианаполис все още не е потвърден, но наскоро новият президентът на трасето Джоуи Читууд каза пред вестник Индианаполис стар, че няма основание да отпадне. И след всички изчисления предварителният календар придобива следния вид:

18 март Гран при на Австралия

8 април Гран при на Малайзия

15 април Гран при на Бахрейн

29 април Гран при на Сан Марино/Пасифик Гран при (?)

6/13 май Гран при на Испания (?)

27 май Гран при на Монако

3 юни Гран при на Великобритания

17 юни Гран при на Канада

24 юни Гран при на САЩ

8 юли Гран при на Франция

22 юли Гран при на Германия или на Европа

29 юли Гран при на Унгария

19 август Гран при на Турция

2 септември Гран при на Белгия

9 септември Гран при на Италия

23 септември Гран при на Китай

30 септември Гран при на Япония

14 октомври Гран при на Бразилия

Датите трябва да бъдат официално потвърдени на заседание на Световния моторспорт съвет на ФИА.