Без промяна в статуквото от предишните две ралита започна и надпреварата в Турция. Конкурентите се оплакваха от грешен избор на гуми и счупвания по елементите на окачването.
Преваляванията от дъжд в нощта срещу петък определено поставиха сложни задачи за решаване пред тимове и пилоти. Изборът на гуми бе критичен и с точния си избор Себастиен Льоб придоби огромно предимство пред конкурентите си. Световният шампион спечели общо седем от 9-те етапа през първия ден. Първият бе отменен напълно. Льоб загуби водачеството за кратко по време на четвъртата отсечка, когато подходи пределно предпазливо към един десеткилометров, доста разкалян и хлъзгав пасаж. На това място пилотът на Ситроен загуби около 20 сек.
Зад французина се образува група от четирима пилоти в борба за второто място. Италианецът Джиджи Гали направи много добро представяне, както в шейкдауна така и по време на първия ден. Пилотът на Мицубиши бе и човекът изместил Льоб от първото място в четвъртия етап. В крайна сметка още след края на деня нещата изглеждаха решени, след като Льоб водеше на втория Гали с 1:09 мин. Трети на по-малко от 4 сек зад Гали бе Маркус Грьонхолм, следван на 17 сек от Петер Солберг, направил сериозна грешка при избора на гуми. Пети пък бе завърналият се след 8-месечна пауза Карлос Сайнц, заместил Дювал в Ситроен.
“Всичко върви прекрасно, уцелихме гумите и не допуснахме грешка”, бе равносметката на Льоб от първия ден.
Не по този начин обаче стояха нещата за мнозинството от пилотите. Класиралият се на шесто място в първия ден Тони Гардемайстер бе най-бързият пилот на Форд, но финландецът, както останалите състезатели от армадата на “синия овал”, не успяваше да поддържа темпото на пилотите в челото. Гардемайстер изостана с 3:10 мин още в края на първия ден.
Марко Мартин за пореден път не се справяше със своето Пежо 307, като проблеми със спирачките го изхвърлиха на седмо място, с голяма разлика от челото на класирането.
Местата от осмо до десето се заемаха от пилоти състезаващи се за Форд. Хенинг Солберг, Роман Креста и Антони Вармболд се движеха на голяма разлика един от друг и малко или много имаха проблеми с избора на гуми. По-големият брат на Петер Солберг имаше и проблеми с окачването си, което повреди след удар в един от многото намиращи се на трасето камъни. Не толкова късмет имаха обаче Хари Рованпера с Мицубиши и Армин Шварц с Шкода, отпаднали след счупвания на окачването на колите си. Подобна бе и участта на второто Субару, управлявано от Крис Аткинсън.
Льоб се задоволи с три победи от общо седем етапа през втория ден. Французинът определено контролираше противниците си и преднината си спрямо тях.
Мечтата за второ място на Джиджи Гали се стопи, след като италианецът получи повреда в турбокомпресора на своето Мицубиши. Той изгуби над седем минути и се срина назад в класирането. За вакантната позиция в ожесточена борба се впуснаха Солберг и Грьонхолм. В шест от седемте съботни етапа Петер успя да изпревари съперника си и това му даде преднина от 7,8 сек в края на втория ден. Четвъртото място се зае от каращия с голяма рутина Сайнц.
Незабележимо напред се промъкна съотборникът на Грьонхолм, Мартин, заел петото място в събота за сметка на Тони Гардемайстер. Финландецът спука гума и това донесе и значителна загуба на време. Това не бе краят за проблемите на Форд, след като Хенинг Солберг отпадна заради дефектен сензор на педала на газта.
Третият ден, състоящ се едва от 2 етапа, само затвърди позициите завоювани в събота. Себастиен Льоб дръпна газта и преднината му в края пред втория Солберг падна дори под минута. “При тези тежки условия и почти непрекъснати превалявания не бе много лесно да се задържиш на пътя. Радвам се, че се добрах до финала без грешка”, заяви победителят.
В оспорваната борба за второ място Солберг успя да победи Маркус Грьонхолм. Финландецът спечели единствения си етап за цялото рали именно в неделя, но в крайна сметка му липсваха 15 секунди, за да победи пилота на Субару.
Четвъртото място остана за върналия се да помага Карлос Сайнц. Испанецът определено изпитваше трудности, тъй като дългото прекъсване утежняваше напрежението върху кондиционното му състояние. Благодарение на спечелените от него точки обаче Ситроен се доближиха плътно до “братовчедите” от Пежо, завоювали точки чрез Грьонхолм и класиралия се пети Марко Мартин. Отличното представяне на Сайнц вероятно ще накара шефовете на Ситроен да разчитат на него и за предстоящото рали Акрополис.
Веднага след пресконференцията на победителя, Себастиен Льоб замина с частен хеликоптер за …