Начало Moto News MotoGP: Винялес, Довициозо и Яноне на върха в Катар

MotoGP: Винялес, Довициозо и Яноне на върха в Катар

116
0

Маверик Винялес (Movistar Yamaha MotoGP) бе най-бързият пилот в последните тестове преди началото на сезона на пистата Лосаил в Катар. В първия ден от изпитанията вчера, Винялес, който спечели състезанието миналата година, постигна време 1:55.053, като победи вицешампиона за 2017 г.  Андреа Довициозо (Ducati Team) само с 0,051 сек. Само на още 3 хилядни или 0,003 сек. от Дови бе третия – Андреа Яноне (Suzuki Ecstar).

Тестовете бяха малко забавени, тъй като повечето отбори чакаха условията да станат по-сходни с тези, които ще преобладават по време на състезателния уикенд от 16 до 18 март. При този тест има по три избора на предни и задни  гуми Michelin. Меките и медииум (средномеките) предни гуми са същите като за състезанието през миналата година, докато твърдите са от новия модел за този сезон, който бе тестван на Сепанг и в Тайланд. Задните са медиум и твърди, също от миналата година, както и нова мека за тестване.

За Винялес и тима на Movistar Yamaha MotoGP това е важна писта след като марката от Ивата се появи на Бурирам. Yamaha работиха с аеропакета, по електрониката и сцеплението. Винялес направи 64 обиколки, докато Роси бе с по-малко и стана 7-и. Докторът даде време 1:55.432, абсолютно равно с това на Алекс Ринс (Suzuki Ecstar), който бе пред него – 6-и.

Ринс бе най-бързият пилот със Suzuki на Бурирам, но в Катар Андреа Яноне изпревари своя съотборник. Яноне бе трети, а най-доброто му време 1:55,107, а Ринс е на няколко десети след него. „Маниакът“, както наричат Яноне, направи 58 обиколки, а Ринс имаше 67. Мениджърът на екипа Дейвид Бривио каза, че пакетът за моторите от Хамамацу до голяма степен се дефинира около двигателя и шасито. Основната цел на теста и за състезанието в Катар, когато е първата Гран при за годината. Пак от Бривио дойде и новината, че марката възнамерява от 2019 г. да подкрепя сателитен отбор.

При Ducati, Дезмо Дови, както е прякорът на Довициозо бе най-бързият пилот с машина от Борго Панигале. Съотборникът му Хорхе Лоренсо, който направи най-бързата обиколка за всички времена на Сепанг, а след това в Тайланд не бе толкова бърз, завърши деня на 5-о място с време 1:55.423 – около половин секунда по-слабо о собствения му рекорд на Лосаил. 

Йохан Зарко (Monster Yamaha Tech 3) бе пилотът, който победи Лоренсо и влезе в топ 4. Тай бе най-бърз сред независимите отбори. Французинът още веднъж влезе сред най-бързите пилоти, както в Бурирам, където стана втори най-бърз. Новият му съотборник Хафиз Сиахрин направи доста добър тест, като зае 22-о и не бе най-бавния новак. В тази връзка  най-бързият новобранец бе Такаки Накагами  (LCR Honda Idemitsu), който стана 14-и. Съотборникът на Накагами – Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) бе най-бързият пилот на Honda в първия ден на Лосаил.  Той зае 9-о място, докато съотборниците от Repsol Honda Марк Маркес и Дани Педроса останаха след него, съответно на 0.009 и 0.010 сек. 10-и и 11-и. Маркес работеше по електрониката, докато Педроса се занимаваше с други елементи и няколко пъти катастрофира. Пилотът обаче е OK.

Данило Петручи (Alma Pramac Racing) стана 8-и, като изпревари само с 8 хилядни Кръчлоу и бе най-бързият независим пилот на Ducati. Съотборникът му Джак Милър приключи първия ден на 12-о място. Алваро Баутиста (Angel Nieto Team) бе на десета и половина от Милър – 13-и, а заедно с Накагами и със Скот Рединг (Aprilia Racing Team Gresini), оформиха топ 15. Рединг бе най-бързият пилот с Aprilia.