Начало Автомобилни новини 1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford е Световен двигател на годината за 3-ти...

1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford е Световен двигател на годината за 3-ти път

96
0

1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford стана Световен двигател на годината за безпрецедентен трети път. Той бе обявен за моторо на 2014 г. заради своята управляемост, динамика, икономичност, рафинираност и технологии.

Жури от 82 автомобилни журналисти от 35 държави провъзгласи агрегата и за „Най-добър двигател под 1.0 литър“ за трета поредна година на Изложението за двигатели 2014 в Щутгарт.

Осигурихме пълния пакет от впечатляваща икономичност, изненадваща динамика, обезшуменост и рафинираност, които знаехме, че този малък 1.0-литров двигател трябва да притежава, за да промени правилата на играта – заяви Боб Фасети, вицепрезидент по проектиране на двигатели във Ford.

Двигателят досега е спечелил 13 големи награди. В допълнение към 7-те приза Световен двигател на годината за три поредни години, включително за Най-добър нов двигател на 2012 г., 1.0-литровият EcoBoost беше награден още с Международната награда Паул Пийч 2013 за технологични иновации в Германия; Dewar Trophy от Кралския автомобилен клуб във Великобритания; Наградата за важно научно откритие на списание Popular Mechanics, САЩ. Ford е и първият автомобилен производител, спечелил наградата на Ward за един от 10-те най-добри двигатели с 3-цилиндров агрегат.

Тазгодишната надпревара беше най-оспорваната досега, но 1.0-литровият EcoBoost продължава да не отстъпва по няколко причини – страхотна рафинираност, изненадваща гъвкавост и отлична ефективност – сподели Деан Славнич, съпредседател на 16-ите награди Световен двигател на годината и редактор на сп. Международни технологии за двигатели.

Представен в Европа през 2012 г. с новия Ford Focus, 1.0-литровият EcoBoost вече е наличен в още 9 модела: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX и Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect и Transit Courier. Новото Mondeo ще продължи европейската експанзия на мотора при представянето си в края на тази година – най-малкият двигател да бъде вложен в толкова голям семеен автомобил.

Наличен във версия със 100 и 125 к.с., Ford наскоро представи и нова версия на двигателя със 140 к.с. в новите Fiesta Red Edition и Fiesta Black Edition – най-мощните серийни, масово произвеждани автомобили досега с 1.0-литров двигател, постигащи 0-100 км/ч за 9 секунди, максимална скорост от 201 км/ч, разход на гориво 4.5 л/100 км и СО2 емисии 104 г/км.

Моделите, оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател, са един от всеки пет автомобила Ford, продадени на 20-те традиционни пазара на Ford. За първите 5 месеца на 2014 г. пазарите, на които 1.0-литровият EcoBoost двигател се е доказал като най-предпочитан, са Холандия (38% от всички покупки на автомобили), Дания (37%) и Финландия (33%).

Европейскитe заводи на Ford в Кьолн, Германия и Крайова, Румъния произвеждат по един EcoBoost двигател на всеки 42 секунди и наскоро надхвърлиха 500 000 броя.

Автомобилите на Ford, оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател, се предлагат в 72 държави по света. Клиентите в САЩ ще могат по-късно тази година да купят Focus с 1.0-литровия EcoBoost, докато Fiesta 1.0 EcoBoost е вече налична.

Ford наскоро стартира производството на 1.0-литровия EcoBoost в Чонгчинг, Китай, за да посрещне търсенето в Азия. За първото тримесечие на 2014 г. над 1/3 от клиентите на Fiesta във Виетнам са избрали 1.0-литровия EcoBoost двигател.

Над 200 инженери и дизайнери от изследователските и развойни центрове в Аахен и Меркених, Германия и Дагенам и Дънтън, Великобритания, са прекарали повече от 5 милиона часа в разработката на 1.0-литровия EcoBoost двигател.