Гран при на Маями е пети кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2023. Надпреварата се провежда на улична писта, създадена около стадион Хард Рок в Маями.
Серхио Перес спечели първата позиция за Гран при на Маями. До него от първа редица ще потегли Фернандо Алонсо (Астън Мартин)
Пилотът на Ред Бул оглавяваше класирането в Q3, когато Шарл Льоклер катастрофира и квалификацията бе прекратена. Съотборникът му Макс Верстапен сбърка при първия си опит и нямаше време за втора серия. Същото важеше и за останалите пилоти. Спирането на сесията бе късмет за едни и малшанс за други. Льоклер вървеше много силно преди удара, но в крайна сметка съекипникът му във Ферари Карлос Сайнц се нареди трети. На втора редица ще е и Кевин Магнусен (Хаас). Пети е Пиер Гасли (Алпин), а до него ще е Джордж Ръсел (Мерцедес). Следват Льоклер и Естебан Окон с втория Алпин. Верстапен остана девети. До него на пети ред ще е Валтери Ботас (Алфа Ромео).
Perez 🆚 Alonso
See where vital milliseconds were won and lost in the battle for pole in Miami! 👀#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/5kCltDosZq
— Formula 1 (@F1) May 7, 2023
Фактът, че Верстапен е толкова назад спрямо обичайното си класиране на стартовата решетка, а Ръсел е пред него предизвика доста вълнение в социалните мрежи. Причината е инцидентът помежду ми от началото на спринта в Азербайджан. Ударът между двамата в Баку се оказа най-интересното събитие за целия състезателен уикенд там, първи със спринт за сезон 2023.
Според доставчика на гуми Пирели най-бързият вариант за стратегия е с едно спиране в бокса
При него се стартира с медиум за 13-20 обиколки и след това се слага хард до финала. Вторият вариант е с два пита и е близък като бързина. Отново се потегля с медиум (11-17 тура), хард (37 – 43 об.) и медиум до карирания флаг. Алтернативна стратегия е с два стопа, но медиум-хард-софт.
One or two stops? 🤔
At the #MiamiGP, it could potentially be either 🛞 #Fit4F1 pic.twitter.com/tP7GTQUnn3
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 7, 2023
Отборите обаче ще трябва да се справят в Гран при на Маями и с променени атмосферни условия. Снощи над пистата се изля порой. В момента на трасето не вали, макар да е по-облачно, отколкото в предходните дни. Дъждът обаче отми трупаната в продължение на два дни гума по новия асфалт. Пилотите отбелязаха неколкократно, че на конфигурацията в Маями има само една състезателна траектория и всяко мръдване от нея – дори минимално – води до загуба на сцепление и възможен инцидент.
От ФИА пък издадоха нови инструкции след случилото се с Окон в края на Гран при на Азербайджан. Алпин остави влизането му в бокса за самия край на състезание. Когато французинът наближи входа на питлейна, там вече имаше слезли VIP гости и фотографи, подготвящи се да снимат финала. От федерацията са инструктирали отборите всички гости и механици да не влизат в питлейна, докато и последният болид не е преминал старт-финалната права и е ясно, че никой няма да влиза в бокса.