Гран при на Япония е четвърти кръг за сезон 2024 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на пистата Сузука с дължина 5.807 км и разположена в префектура Мие. Това е първият случай, в който Сузука приема състезание от F1 през пролетта.
Тази година състезанието в Япония беше преместено в началото на пролетта. Промяната беше свързана с избягване на тайфуните, които са типично явление за страната в началото на есента. Друга причина за преместването е състезанието в Япония да бъде по-близо до това в Китай.
It’s Race Day!
Join us LIVE from Suzuka for all the build-up to lights out.#F1 #JapaneseGP https://t.co/TKk2ii9DU3
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Макс Верстапен ще потегли от полпозишън в днешната Гран при на Япония. Пилотът на Ред Бул спечели четвърта поредна квалификация от началото на сезон 2024 и трета поредна на Сузука. Нидерландецът е фаворит за спечелването на състезанието. До него на първа редица ще застане съотборникът му Серхио Перес. Мексиканецът остана на по-малко от десета спрямо Макс
На втора редица застават Ландо Норис (Макларън) и победителят от Австралия Карлос Сайнц с Ферари. Зад тях на трета редица са Фернандо Алонсо (Астън Мартин) и Оскар Пиастри с другия автомобил на Макларън. Седми и осми в днешната Гран при на Япония потеглят Люис Хамилтън (Мерцедес) и Шарл Льоклер (Ферари). Челната десетка допълват Джордж Ръсел (Мерцедес) и Юки Цунода (Виза РБ). Японецът ще опита да спечели първи точки в домашното си състезание.
Според Пирели, най-бързата стратегия в Япония ще бъде с две спирания в бокса. Пистата Сузука е известна с това, че натоварва доста гумите заради своите бързи завои и абразивен асфалт.
Първият вариант е потегляне със софт за 9-14 обиколки, след което смяна с хард. От обиколка 29-35 има нов питстоп за твърди гуми на Пирели, с които трябва да се завърши надпреварата.
Вторият вариант е стартиране с медиум за 13-18 обиколки, след което има стинт с хард до обиколка 34-40. После състезанието се завършва отново със средно твърдите гуми на Пирели.
Третата опция е старт със софт за първите 10-15 тура. После има стинт с хард и медиум гуми. Последната опция на Пирели за Гран при на Япония е потегляне с медиум за 11-18 тура, след което се правят два стинта с хард. Разбира се, една евентуална поява на кола за сигурност или промяна в метеорологичните условия ще разбърка стратегиите на отборите от F1.
Finding the right strategy at Suzuka will not be easy as there are many factors at play, depending on grid position and available sets. On paper, a two-stop with C3 and C1 is the quickest choice. #Pirelli #Fit4F1 pic.twitter.com/HSZcC7dfk8
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 6, 2024
The quickest strategy is based on using the Soft and the Hard, but some teams, such as Ferrari, Red Bull and Aston Martin as well as Magnussen, who only have one set of the C1 available, will have to try something else. #Pirelli #Fit4F1 pic.twitter.com/WIDSvW5I7C
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 6, 2024