Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 2025 Гран при на Канада – възможни стратегии, налични гуми и коментари...

2025 Гран при на Канада – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието

699
0
Гран при на Канада 2025
снимка: Пирели

Гран при на Канада е десети кръг от световния шампионат на F1 за 2025 г. Състезанието се провежда на пистата Жил Вилньов с дължина 4.361 км и разположена близо до Монреал. Това е вторият старт от началото на сезона, който се провежда в Северна Америка


Гран при на Канада е един от класическите стартове в календара на F1. Състезанието е част от календара от сезон 1967 насам с малки изключения. От 1978 г. насам Гран при на Канада се провежда на полупостоянната писта, разположена на остров Нотр Дам и много близо до Монреал.

Това ще бъде последният случай, в който Гран при на Канада се провежда през юни. От следващата година стартът на пистата Жил Вилньов ще бъде преместен с няколко седмици напред. Целта е да се спести връщането до Европа и да се рационализира календара на спорта.

Джордж Ръсел ще потегли от полпозишън в Гран при на Канада

Състезателят на Мерцедес записа първа победа в квалификация за сезон 2025 и втора поредна в Монреал. До него на първа редица застава Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул спечели последните три старта в Канада и е фаворит и за днешната надпревара.

На втора редица застават Оскар Пиастри (Макларън) и Андреа Кими Антонели (Мерцедес). Пети и шести са Люис Хамилтън с Ферари и Фернандо Алонсо с Астън Мартин, следвани от Ландо Норис с Макларън Шарл Льоклер с Ферари. Топ 10 допълват Александър Албон (Уилямс) и Франко Колапинто (Алпин). Исак Хаджар (Рейсинг Булс) ще потегли 12-ти след наказание, а Юки Цунода- последен, също след наказание.

Очакванията са надпреварата в Канада да бъде по-хладна в сравнение с предишните няколко старта в Европа. Въпреки това температурите ще бъдат сравнително високи за тази част от земното кълбо.

От Пирели очакват отборите да заложат на стратегия с две спирания. Това се дължи заради предоставянето на най-меките гуми от гамата, включително С6. По-топлият асфалт също трябва да увеличи износването на гумите. Вариантите за две спирания в бокса са три:

  • старт с медиум (15-21 об.), смяна с хард (39-45 об.) и нов стинт с хард до финала на Гран при на Канада
  • старт с медиум (18-24 об.), смяна с хард (43-49 об.) и затваряне на състезанието с медиум
  • старт със софт (8-14 об.), смяна с хард (36-42 об.) и още един комплект хард до финала

Има и вариант, който включва едно спиране. При него се потегля с гуми медиум за 24-30 обиколки, след което се слага хард. Разбира се, период на виртуална или реална кола за сигурност може да разбърка стратегиите. Поява на кола за сигурност не е необичайно за Гран при на Канада.