Начало Други 24 часа на Льо Ман – претендентите: Ауди ще се бори въпреки...

24 часа на Льо Ман – претендентите: Ауди ще се бори въпреки всичко за 13-та победа

23
0
Марк Жене

Екипът на Ауди ще се бори въпреки всички трудности за 13-та победа в легендарната надпревара 24 часа на Льо Ман. Отборът загуби един автомобил вчера, когато Люк Дювал катастрофира. Френският пилот се разби в завоите Порше със скорост над 270 км/ч. Той е невредим с изключение на натъртвания и няколко порязвания, но лекарите му забраниха да кара. На негово място бе извикан Марк Жене.

Ауди Моторспорт създаде фундаментално нов прототип за 2014 г. – R18 e-tron quattro. В него са внедрени лазерни светлини, които едновременно са въведени и при Ауди R8 LMX. Отборът разработи нов 4-литров V6 двигател. В комбинация с оптимизираните характеристики на автомобила той помага за пестене на енергия. В сравнение с първия TDI двигател – този за Ауди R10 през 2006 г. – настоящият агрегат консумира около 40% по-малко гориво, като се дават сравними времена за обиколка.

Ауди никога преди не са се изправяли срещу толкова сложна задача, колкото тазгодишната работа за Льо Ман – коментира развойният шеф на Ауди Улрих Хакенберг. – Трудихме се отново с идеята да демонстрираме технологичните си познания. В надпреварата ще е особено важно представянето на тима като цяло.

Миналогодишният екипаж-победител бе разформирован след вчерашния инцидент. Жене обаче ще даде всичко от себе си, за да се представи както трябва редом с Том Кристенсен. Лукас ди Граси също ще положи усилия, за да е на ниво до деветкратния победител в най-голямата надпревара за издръжливост. В автомобила с №2 са Марсел Фаслер, Андре Лотерер и Беноа Трелюе, а №3 карат Филипе Албукерке, Марко Бонамони и Оливър Джарвис.

Нивото на състезанието се качи още повече, след като вече три производителя се състезават в LMP1. Това не означава, че миналите надпревари не са били добри, тъй като всяка година има нови предизвикателства. В предишни години сме успявали на Льо Ман, въпреки че не сме имали най-бързия автомобил. Истинската картина се вижда единствено в състезанието. Нашата цел е да сме перфектни и да се борим за победата със скорост и издръжливост – заяви шефът на Ауди Моторспорт Волфганг Улрих.

Шефът на LMP проекта в Ауди Моторспорт Крис Райнке допълни, че подготовката е била много дълга с оглед на новите правила:

Регламентът бе изпипван в продължение на няколко години. Изграждането на концепцията и развойната фаза бяха последвани от дълъг период на тестове плюс първите две състезания за сезона. Това бе наистина сложна задача. Убеден съм, че създадохме един добър състезателен автомобил. В надпреварата ще видим какво ще е директното сравнение с другите производители.

Отборният директор на Ауди Спорт Тийм Йост Ралф Ютнер сподели от своя страна, че тазгодишното издание на Льо Ман ще е едно от състезанията, в което екипът просто няма право на грешки.

Правилата не позволяват една кола да превъзхожда значително съперниците си. Но не е само това. Целта ни бе да дадем на пилотите си автомобил, който да им позволи да правят три-, четиричасови стинтове колкото се може по-близо до лимита, но без да се изморяват. Този аспект ще реши надпреварата. Затова първо са ни нужни добри настройки. И преди сме се оказвали в подобна ситуация и сме се справяли. Сега ще се опитаме да го сторим отново – допълни той.

Сред пилотите няма по-опитен от Кристенсен. Неговите 9 победи в 24 часа на Льо Ман са изключително постижение, но датчанинът далеч не спира да търси нови предизвикателства: през май той финишира трети в 24-часово изпитание с маунтинбайк!

За феновете, за пилотите и за всички останали съществува само една истина: значение има следващото състезание, а не предишните. А то винаги е и най-трудното. Страхотно е, че ще имаме шанс да се състезаваме с марка като Порше тази година. Ще дадем най-доброто от себе си. Тестовият ден показа, че сме в състояние да подлагаме колата си на сериозни натоварвания. Сега трябва просто да го правим в продължение на 24 часа – заяви Кристенсен.

Ди Граси дебютира миналата година на Льо Ман, постигайки подиум в първото си участие. Той бе избран и за новак на годината, а сега се надява да се представи отново поне толкова добре.

Фаслер, Лотерер и Трелюе са съотборници от 2010 г. Тримата се познават чудесно и са готови за предизвикателството.

Льо Ман ще е трудно предизвикателство тази година – заяви Марсел. – Предишните надпревари също бяха трудни, но 24-те часа ще са особено екстремни през 2014 г. Директната битка на пистата е най-голямото предизвикателство за пилотите и нямам търпение да го изпитам.

Лотерер отбеляза, че екипът ще се бори за трета поредна година с Тойота, но битката ще е още по-трудна заради идването и на Порше:

Три компании с нови автомобили и три напълно различни концепции – това ще е наистина вълнуващ Льо Ман. Всяка марка има различни силни страни, но нивото на представяне е може би доста еднакво. Не можем да си позволим никакви грешки. Ще се кара на лимита.

Трелюе има вече две победи в състезанието. Той каза, че надпреварата е приключила само, когато видиш карирания флаг и продължи:

Познаваме потенциала на автомобила си и сложността на технологиите в него. Сега сме в по-силна позиция, отколкото бяхме на Силвърстоун или Спа. Разбираме колата по-добре.

Албукерке ще дебютира в 24-часовото състезание. Той отбеляза, че съотборниците са му помогнали много в подготовката и очаква с нетърпение битката на пистата.

Чувството да се състезаваш на Льо Ман е винаги нещо много специално за един автомобилен състезател – сподели и Бонамони. – Дълго чаках за това и съм готов. Събрахме много данни, които ще ни помогнат. Тимът ни напълно подготви колата.

Няма значение кои са съперниците – надпреварата винаги е изумителна, заяви и Джарвис.

Атмосферата на Льо Ман е уникална, пистата е една от най-хубавите в света. Аз вече съм бил два пъти на подиума, но не може просто да се надяваш. Трябва да си готов на 100% – каза още Оливър.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.