7 пилоти получиха предупреждения за изпреварвания в условия на сейфти кар след финала на Гран при на Канада. Андреа Кими Антонели, Оскар Пиастри, Шарл Льоклер, Естебан Окон, Карлос Сайнц, Пиер Гасли и Ланс Строл бяха разследвани за ситуации след края на надпреварата на пистата Жил Вилньов. Колата за сигурност излезе след инцидента, при който пилотите на Макларън се удариха и Ландо Норис катастрофира.
За разследванията бе съобщено малко след финала на десетия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г. Стюардите се забавиха с часове с разглеждането. Освен тези случаи на нарушения при тях бяха още протестите на Ред Бул срещу победителя в състезанието Джордж Ръсел, още едно провинение на Окон – спрямо Карлос Сайнц (Уилямс), катастрофата между състезателите на Макларън и връщането на Оливър Беърман на пистата по непозволен начин.
В решенията си (идентични за седмината разследвани за изпреварвания в условия на сейфти кар) стюардите посочиха, че сигналите за кола за сигурност не бяха изключени и след карирания флаг на канадската писта
„Изпреварванията след финала не са необичайни, но са забранени в условията на жълти знамена, сейфти кар или виртуален сейфти кар. Пилотите бяха наясно къде се случи инцидентът (между Норис и Пиастри). Не можеха обаче да знаят дали на трасето няма оборудване за бърза помощ или маршали. Затова в такива условия трябва да се процедира внимателно. По-нататъшни нарушения могат да доведат до по-сериозни наказания“, се казва в решенията.
Изходът от разследванията се очакваше с особен интерес, тъй като третото място на Антонели бе първи подиум в кариерата му. Италианският пилот дебютира този сезон в Гран при. 18-годишният Антонели се качи на почетната стълбичка в десетата си F1 надпревара. Той бе избран и за пилот на деня.
View this post on Instagram
По отношение на катастрофата между състезателите на Макларън се посочва същото, което Норис коментира след финала. Ландо решил, че ще има място да мине до съотборника си и твърде късно осъзнал, че няма достатъчно пространство. Стюардите постановиха, че вината за инцидента е изцяло на Норис и съответно добавиха 5 секунди към времето му (без наказателни точки). Той катастрофира, но бе класиран, тъй като бе на по-малко от седем обиколки от победителя в надпреварата Джордж Ръсел.
В случая с управлението на Окон спрямо Сайнц не бяха предприети допълнителни действия
Пилотът на Хаас обяснил пред стюардите, че е натиснал рязко спирачките, защото чул предупреждение за зона с двойни жълти знамена. На волана му също се е появила сигнализация със същото значение. Разгледаните данни за позиционирането на болида са потвърдили, че в момента на спирането на Окон зоната между първи и втори завои е била с точно такива предупредителни сигнали. При това положение стюардите са удовлетворени, че пилотът е предприел действия в съответствие с подадените известия.
Беърман получи предупреждение за начина, по който се върна пистата в 14-ти завой по време на състезанието. Стюардите решиха, че той е сторил всичко по силите си, за да го направи безопасно и не е придобил никакво предимство.