Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 7 пилоти с предупреждения за изпреварвания в условия на сейфти кар, Норис...

7 пилоти с предупреждения за изпреварвания в условия на сейфти кар, Норис с наказание за удара в Пиастри

8951
0
Андреа Кими Антонели
Андреа Кими Антонели; снимка: Мерцедес

7 пилоти получиха предупреждения за изпреварвания в условия на сейфти кар след финала на Гран при на Канада. Андреа Кими Антонели, Оскар Пиастри, Шарл Льоклер, Естебан Окон, Карлос Сайнц, Пиер Гасли и Ланс Строл бяха разследвани за ситуации след края на надпреварата на пистата Жил Вилньов. Колата за сигурност излезе след инцидента, при който пилотите на Макларън се удариха и Ландо Норис катастрофира.

За разследванията бе съобщено малко след финала на десетия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г. Стюардите се забавиха с часове с разглеждането. Освен тези случаи на нарушения при тях бяха още протестите на Ред Бул срещу победителя в състезанието Джордж Ръсел, още едно провинение на Окон – спрямо Карлос Сайнц (Уилямс), катастрофата между състезателите на Макларън и връщането на Оливър Беърман на пистата по непозволен начин.

В решенията си (идентични за седмината разследвани за изпреварвания в условия на сейфти кар) стюардите посочиха, че сигналите за кола за сигурност не бяха изключени и след карирания флаг на канадската писта

„Изпреварванията след финала не са необичайни, но са забранени в условията на жълти знамена, сейфти кар или виртуален сейфти кар. Пилотите бяха наясно къде се случи инцидентът (между Норис и Пиастри). Не можеха обаче да знаят дали на трасето няма оборудване за бърза помощ или маршали. Затова в такива условия трябва да се процедира внимателно. По-нататъшни нарушения могат да доведат до по-сериозни наказания“, се казва в решенията.

Изходът от разследванията се очакваше с особен интерес, тъй като третото място на Антонели бе първи подиум в кариерата му. Италианският пилот дебютира този сезон в Гран при. 18-годишният Антонели се качи на почетната стълбичка в десетата си F1 надпревара. Той бе избран и за пилот на деня.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

По отношение на катастрофата между състезателите на Макларън се посочва същото, което Норис коментира след финала. Ландо решил, че ще има място да мине до съотборника си и твърде късно осъзнал, че няма достатъчно пространство. Стюардите постановиха, че вината за инцидента е изцяло на Норис и съответно добавиха 5 секунди към времето му (без наказателни точки). Той катастрофира, но бе класиран, тъй като бе на по-малко от седем обиколки от победителя в надпреварата Джордж Ръсел.

В случая с управлението на Окон спрямо Сайнц не бяха предприети допълнителни действия

Пилотът на Хаас обяснил пред стюардите, че е натиснал рязко спирачките, защото чул предупреждение за зона с двойни жълти знамена. На волана му също се е появила сигнализация със същото значение. Разгледаните данни за позиционирането на болида са потвърдили, че в момента на спирането на Окон зоната между първи и втори завои е била с точно такива предупредителни сигнали. При това положение стюардите са удовлетворени, че пилотът е предприел действия в съответствие с подадените известия.

Беърман получи предупреждение за начина, по който се върна пистата в 14-ти завой по време на състезанието. Стюардите решиха, че той е сторил всичко по силите си, за да го направи безопасно и не е придобил никакво предимство.