Джордж Ръсел спечели състезанието в Канада. Пилотът на Мерцедес потегли от полпозишън и контролираше събитията на пистата Жил Вилньов. Така той записа първа победа за сезона. Втори и трети финишираха Макс Верстапен (Ред Бул) и Андреа Кими Антонели. Надпреварата завърши зад кола за сигурност, която излезе три тура преди финала заради удар между Оскар Пиастри и Ландо Норис, след който британеца отпадна.
Времето преди началото на Гран при на Канада беше топло, сухо и слънчево. Температурата на въздуха беше 23 градуса, а тази на асфалта- 45. Нямаше вероятност за валежи по време на 70-те обиколки на пистата Жил Вилньов.
This is it! We’re almost ready to race under the scorching Canadian sunshine 🤩☀️#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/iNogFIkpLE
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
По-голямата част от пилотите в топ 10 избраха да започнат Гран при на Канада с медиум. Льоклер и Норис заложиха на хард, както и всички от 14-та позиция нататък. Гасли и Лоусън щяха да потеглят от бокса заради направени промени по автомобилите им.
Ръсел потегли отлично и запази първото място. Зад него се движеха Верстапен, Антонели, Пиастри, Хамилтън, Норис, Льоклер, Хюлкенберг и Колапинто. Стартът мина чисто и без инциденти. Най-губещ беше Албон, който загуби три места след преминаване на първата обиколка от Гран при на Канада.
LAP 1/70
What a start from George Russell who maintains his lead!#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/1o9Ja34qU6
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
LAP 1/70
Alex Albon is pushed wide further around the first lap and loses out down in P12 😱#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/0AEpyFpgwd
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Ръсел запази водачеството след първите четири обиколки от Гран при на Канада. Веднага зад него се движеше Верстапен, който записа най-добрата обиколка. Антонели се движеше трети и беше следван от Пиастри, Хамилтън, Алонсо, Норис, Льоклер, Хюлкенберг и Антонели. В дъното бяха Цунода, Строл, Лоусън и Гасли.
LAP 4/70
Verstappen is staying within DRS range of Russell 👀
The Red Bull driver is ramping up the pressure!#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/F2cQg3AaIv
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Ръсел завъртя най-бързата обиколка и се откъсна малко от Верстапен. Нямаше промени в местата до топ 10. Започнаха да се отварят малки разлики между отделните пилоти. Ситуацията се запази така до 10-тата от общо 70 обиколки в Гран при на Канада.
Верстапен направи първо спиране в 13-тата обиколка и се върна на пистата с твърди гуми на Пирели. Норис пък задмина Алонсо и вече е шести. Льоклер се оплака от твърдите си гуми, с които стартира. Мерцедес отговори на Верстапен и извика Ръсел обиколка по-късно. Британецът се върна пред Верстапен, като между тях се движеше Хюлкенберг. Антонели също спря в бокса, както и Хамилтън. Така Пиастри поведе пред Норис и Льоклер
LAP 14/70
Our race leader is in the pits for new tyres 🛞
Russell covers off the undercut threat from Verstappen’s earlier stop ✋#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/jdMu6iaAEj
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Норис водеше 20 тура след началото на състезанието в Канада. Второто място беше за Льоклер. Двамата все още не бяха спирали в бокса. Зад тях се намираха Ръсел, Верстапен, Антонели, Пиастри, Окон, Хамилтън, Сайнц и Албон. Последните трима също не бяха спирали в бокса.
LAP 20/70
Sainz is through on Albon 🔄
The Spaniard’s hard tyres are delivering more than the mediums at this stage!#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/gvbv6HoIAQ
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Норис продължаваше да води в следващите обиколки в Канада. Зад него Ръсел изпревари Льоклер на обратната права. Пилотът на Ферари беше преследван и от Верстапен. Окон, Сайнц и Цунода също не бяха спирали в бокса. Алонсо се бореше с Цунода, докато Хамилтън се движеше седми и се намираше далеч от Пиастри. Льоклер направи питстоп в обиколка №29 и се върна на пистата с нови твърди гуми.
„Не разбирам този избор“, каза Льоклер по радиото.
Обиколка по-късно Норис направи питстоп и се върна пред Льоклер. Така Ръсел, Верстапен, Антонели и Пиастри се върнаха на оригиналните си позиции. Най-интересно беше извън топ 10, където имаше група от пилоти, в която влизаха Гасли, Хюлкенберг, Колапинто и Хаджар. На последна позиция се движеше Албон. Отпред Ръсел се откъсна на 4 сек. от Верстапен. Нидерландецът на свой ред се движеше на 3 сек. пред Антонели. Норис записа най-бързия тур, но беше пети зад Пиастри.
LAP 30/70
Norris pits onto mediums to cover off Leclerc’s stop onto hards a lap ago 👀
The Ferrari driver isn’t happy about the timing of his pit stop 😬 #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/X3enq6Xk3I
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Верстапен направи втори питстоп в обиколка №38. Антонели също направи второ спиране и излезе точно до нидерландеца. Ръсел продължаваше да води колоната и отваря още разлика. Норис беше четвърти, следван от Льоклер. Хамилтън се движеше седми и беше изненадан от слабото си темпо.
LAP 38/70
Antonelli and Piastri close in on Verstappen, but the Red Bull takes his second stop 🔧
Meanwhile, Russell is stretching his lead out front! 👀#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/70cP9zxiXv
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Ръсел влезе в бокса за втори път в обиколка №43. Така Пиастри поведе пред Норис и Льоклер. Най-голямата битка отново беше в местата далеч от зоната на точките. Хамилтън се движеше на самотно седмо място и нямаше отговор на темпото на Антонели. Строл блокира Гасли и го принуди да мине напряко през последния шикан. Пиастри и Хамилтън също спряха за втори път
Льоклер водеше колоната 50 тура след началото на Гран при на Канада. Пилотът на Ферари все още не беше спрял за втори път. Зад него се намираха Ръсел, Верстапен, Антонели, Пиастри, Норис, Хамилтън, Алонсо, Окон и Сайнц. Междувременно Александър Албон се оттегли от надпреварата. Пилотът на Уилямс паркира своя болид в безопасна зона и не наложи виртуален или реален сейфти кар. Строл пък получи 10-секундно наказание заради случката с Гасли.
LAP 48/70
Albon pulls over and retires from the race! 😢
He parks his Williams safely behind the barrier at the hairpin and we remain under green flag conditions#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/h8VqdAgYlB
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Льоклер направи второ спиране и се върна шести. Така Ръсел се върна на лидерската позиция пред Верстапен и Антонели. Италианецът беше притискан от Пиастри. Хамилтън се движеше седми, следван от Окон, Сайнц и Хюлкенберг, като разликата между последните двама беше няколко десети. Лиам Лоусън (Рейсинг Булс) пък се оттегли заради проблем със задвижващата система.
LAP 56/70
Piastri has closed right up to Antonelli, with Verstappen and Russell not too far up the road! 👀⚔️
1. Russell
2. Verstappen
3. Antonelli
4. Piastri
5. Norris#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/TuNJx7rMct— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
10 обиколки преди финала нямаше промяна в челото. Ръсел водеше пред Верстапен и Антонели. Пиастри и Норис водеха битка за четвъртото място. Останалите места до топ 10 бяха заети от Льоклер, Хамилтън, Хюлкенберг, Алонсо и Окон.
LAP 61/70
Norris is less than half a second away from Piastri now 😮
The McLaren teammate battle is on!#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/urGCieZl9f
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
В 67-мата обиколка Норис изпревари Пиастри на обратния завой. Австралиецът контраатакува и си върна позицията. Двамата имаха контакт на старт-финалната права, в резултат на което Норис се удари в стената и спря на пистата. Това накара рейс контрола да обяви кола за сигурност.
LAP 67/70
PIASTRI AND NORRIS COLLIDE!! 😱
Norris is out of the race!#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/vhGNI8KOe6
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
Норис се извини на отбора по радиото и призна, че грешката е негова. Пиастри и някои други пилоти направиха още един питстоп. Колоната мина през бокса, за да може да се отстрани болида на Норис. Верстапен пък за кратко мина пред Ръсел, но бързо върна газта.
Надпреварата приключи зад кола за сигурност. Така Ръсел спечели надпреварата пред Верстапен и Антонели, за когото това е първи подиум. Четвърти финишира Пиастри, следван от Льоклер и Хамилтън. Място в зоната на точките намериха още Алонсо, Хюлкенберг, Окон и Сайнц.
Russell. Verstappen. Antonelli 👏
After all that late-race drama, here’s your top 🔟 in Canada 👇#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/iz9qVuIdBC
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025