Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 95% от проблемите с дебитомерите са в болидите на Ред Бул, Торо...

95% от проблемите с дебитомерите са в болидите на Ред Бул, Торо Росо и Лотус

64
0
Ромейн Грожан

95% от проблемите с дебитомерите при отборите във Формула 1 са в болидите на Ред Бул, Торо Росо и Лотус.

Грижите с датчиците на Gill Sensors, хомологирани от ФИА, продължиха и през уикенда за Гран при на Малайзия. В първия старт – в Австралия – се стигна до дисквалификация на Даниел Рикиардо (Ред Бул), който бе завършил втори на Албърт парк. На Сепанг сензорът в негови болид отказа съвсем да работи по време на състезанието. Ред Бул отново използваха собствения си метод за измерване скоростта на потока, но този път с разрешението на ФИА.

Според информация на немското издание AMS обаче не просто повечето, а почти всички проблеми с датчиците – цели 95% – се случват с болиди на Ред Бул, Торо Росо и Лотус. И трите отбора използват задвижваща система на Рено. Въпросът е дали някакви действия от тяхна страна не водят до повредите. Твърди се, че и трите екипа са модифицирали отделни детайли за по-лесно инсталиране на компонентите.

Шефът на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер заяви, че няма представа защо неговият екип има повече проблеми в това отношение от други тимове. Той посочи допълнителни примери за главоболия със сензорите – при Форс Индия и Торо Росо.

Опитваме се да разберем защо все при нас се случват проблемите, докато други нямат такива. Може да е нещо свързано с горивото. Стараем се да открием – заяви съветникът на шампионския отбор Хелмут Марко.

В същото време рейс директорът и технически делегат на ФИА Чарли Уайтинг бе категоричен на Сепанг, че правилата относно дебита са съвсем ясни. 5.1.4 постановява, че скоростта на потока не трябва да прескача 100 кг/ч. В 5.10.3 се казва, че в автомобилите трябва да се монтират хомологирани сензори, а в следващата подточка – 5.10.4 – се посочва, че „само хомологиран от ФИА датчик може да се поставя в колата”. Вторите две според Уайтинг са достатъчно уточнение за това как се мери дебитът:

Член 5.10 според мен е доста ясен – в него се казва, че скоростта на горивния поток ще се измерва единствено с хомологиран сензор. Както знаете, такива са само устройствата на Gill. За мен нещата са кристално ясни.

Фабрис Лом, който оглавява департамента на ФИА, отговарящ за задвижващите системи, допълни, че федерацията приема допуск при измерванията от +/-0,5% в момента.

Много от екипите са с по-добри показатели. Малко по малко ще достигнем целта от 0,25% – допълни той.

От ФИА са убедени, че сензорите могат да издържат до 100 часа работа без необходимост от допълнителна калибровка. Уайтинг заяви, че показанията им са верни, докато не се повредят. На въпроса защо се случва това и той нямаше отговор.