Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алисън: Новата ни структура е по-ефективна

Алисън: Новата ни структура е по-ефективна

78
0

Отборът на Ферари за първи път от 21 години остана без победа и това доведе до безпрецедентни промени, засегнали както персонално всички нива, така и структурно. Освен Фернандо Алонсо от екипа си тръгнаха Лука ди Монтедземоло (президент), Стефано Доменикали (тим шеф), Марко Матиачи (още един тим шеф), Лука Марморини (шеф на отдела по моторите) и Пат Фрай (главен инженер).

Новите имена, заменили всички тези напуснали, са Серджо Маркионе (на мястото на Монтедземоло), Маурицио Аривабене (нов тим шеф), Матия Биното (вместо Марморини) и Себастиян Фетел. Тези имена трябва да върнат екипа отново към успехите, които вече няколко години убягват на отбора.

Към новите имена можем да причислим и Джеймс Алисън, който се завърна в отбора през миналата година и от тогава работи като технически директор. Британецът работеше в Маранело още по времето на Михаел Шумахер и познава добре обстановката и вкуса на победите.

„За мен, а и за целия екип, е голямо предизвикателство да станем отново шампиони при пилотите и при конструкторите“, обясни Алисън. „Новата структура е много по-стройна и ефективна. Тя ни позволява простите решения да се взимат много по-лесно и бързо, и тим шефът да запазва възможност да следи всичко и да реагира.“

Новото разпределение на задълженията позволява нещата в екипа да се опростят и работата да върви по-лесно и бързо. Като един от основните фактори за положителните промени Алисън отбелязва Рори Бърни – също член на успешния екип от началото на века.

„Рори дълго време бе важна част от екипа и продължава да е такава и до днес. Неговият опит, неговите качества и надеждност, неговият ентусиазъм правят така, че с него да се работи с удоволствие. Радвам се, че имам възможност отново да работя с него.“

Едва ли при друг отбор е толкова важно да се постигат успехи и може би това е част от причините за проблемите. Това води след себе си и до известно напрежение, защото Скудерията е най-разпознаваемият и обичан отбор във Формула 1.

„Дългата и славна история със сигурност тежи на раменете ни. В същото време обаче е удоволствие да работиш на място, където прогресът е толкова важен.“

Отдадеността на Алисън към екипа на италианците буди учудване, защото английските инженери обикновено обичат да работят за английски отбори.

„Когато си дете, тогава харесваш пилотите, които са ти сънародници. Когато бях малък Найджъл Менсъл се състезаваше за Уилямс и се справяше много добре. Когато обаче пораснеш и се занимаваш професионално се интересуваш само от отбора, за който работиш. Така е и при мен.“