Тимът на Хюндай ще разчита на по-доброто си темпо на чакъл за да се бори за победа в рали Турция, 11 кръг от световния шампионат за 2019 г. (WRC). Състезанието има специално значение за екипа, тъй като серийният модел i20 се произвежда в завода в Измит. Годишният капацитет на съоръжението е 245 000 броя годишно. Там се правят i10 и i20.
В Турция за Хюндай ще карат същите екипажи, които се състезаваха в Германия: Тиери Нювил/Никола Гилсул, Андреас Микелсен/Андерс Ягер и Дани Сордо/Карлос дел Барио.
„Решени сме да демонстрираме силно темпо този уикенд. Остават само четири надпревари и не можем да си позволим нищо друго освен постоянни, силни резултати”, коментира шефът на тима Андреа Адамо.
„И трите ни екипажа се справят чудесно на чакъл, така че ще преследваме четвъртата си победа за сезона. Няма да има място, нито извинение дори за най-малка грешка.”
Нювил и Гилсул ще преследват първи успех от Тур дьо Корс насам
„Рали Турция е трудна надпревара. Миналата година много коли отпаднаха, включително ние, при това докато водехме. Колата ни обаче беше много силна на пътищата там. Наясно сме, че трябва да натиснем от самото начало, но сме уверени, че сме в състояние да се борим за победата.”
От Хюндай междувременно обявиха, че Нювил ще участва в Ралиледжънд (в Сан Марино на 10-13 октомври) и Рали Сиудад де Гранада (на 18-19 октомври). В Испания ще карат и Себастиен Льоб и Даниел Елена, като надпреварата ще е подготовка за рали Испания.
.@rallyturkey is the roughest event of the season. It’s also a real challenge for the crews & the teams. It’s about finding the good balance with your pace and be careful in the roughest sections. We are looking forward to this edition! It’s #GameOn ???#WRC #HMSGOfficial #TN11 pic.twitter.com/qJYvIaV0uW
— Thierry Neuville (@thierryneuville) September 6, 2019
Микелсен и Ягер бяха в битката за победата през миналия сезон в Турция
„Турция е едно от ралитата, в които трябва да намериш баланса между скорост и постоянство, като същевременно пазиш колата”, обясни Андреас.
„И двете преминавания на отсечките са трудни, но вторите са особено сложни. Може да се натисне сериозно, но тогава има опасност да удариш камъни и да счупиш автомобила или да спукаш гума. Малко прилича на битка за оцеляване, но ако искаш да спечелиш, трябва да си бърз и внимателен.”
Сордо победи в рали Сардиния, която бе на чакъл. Предстоящата надпревара е нова за испанския екипаж
„Миналата година ралито бе ново за всички. Ние бяхме по трасето за опознаването, така че някои от отсечките не са непознати. Миналия сезон не бяхме в Сардиния, а сега спечелихме там! Да видим какво ще стане сега. В трудни условия отборът ни е наистина силен. Надявам се това да важи и в Турция. Имаме предимство с позицията си на стартиране и определено сме уверени в автомобила си на чакъл”, каза Сордо.