Прочутата марка adidas влиза в автомобилния спорт посредством ново партньорство с отбора на Мерцедес във Формула 1. Осемкратните световни шампиони се гордеят с факта, че един от най-известните брандове в света избра тях, за да сподели опита от 75-годишната си работа със спортисти във всевъзможни спортни дисциплини. Споразумението е дългогодишно, но не се съобщава точно за какъв срок.
adidas ще създаде нови екипи за хората в тима на Мерцедес. Те ще бъдат съобразени индивидуално с всеки отделен човек в отбора. Компанията ще изработи и гама от дрехи за фенове. Партньорството включва създаването не само на дрехи, но и на обувки, аксесоари и т.н. През предстоящия сезон 2025 са планирани и няколко по-малки колекции в лимитирани бройки.
„Много сме щастливи от влизането си в света на автомобилния спорт. Интересът към моторспорта и Формула 1 в частност нарасна многократно през последните години. Гран при достига до нови потребители и има голямо влияние в спорта като цяло и уличната култура. Ние се гордеем изключително много с влизането си в F1 като официален партньор на Мерцедес – един от най-успешните отбори в историята на спорта“, посочи CEO-то на adidas Бьорн Гулден.
„Заедно споделяме страстта за скорост, иновации и представяне. Ще подкрепяме пилотите и отбора в усилията за достигане лимитите на писта“, допълни Гулден.
Тото Волф заяви, че новото партньорство с adidas е „ясно изявление по отношение намеренията на отбора в началото на следващата глава от историята му“
„adidas е марка икона, споделяща нашата отдаденост не само за постигане на върхово представяне, но и по отношение на стила. Ето защо новото партньорство е изключително важно и съществено“, добави ръководителят на Мерцедес в F1, който е и съсобственик в отбора от Бракли.
Братята Адолф и Рудолф Даслер създават своя компания за обувки през 1924 г. През 1949 г. се разделят заради неразбирателство помежду си. Адолф създава марката adidas – наименованието е комбинация от името на галено и фамилията му – Adi+Dassler. Брат му Рудолф основава Puma.
adidas е вторият по големина производител в света на спортни стоки след Nike и най-голям в Европа. Годишният ѝ оборот възлиза на близо 22 милиарда евро. Има почти 60 000 служители по цял свят.
View this post on Instagram