Джак Айткен вече не е резервен пилот на Уилямс. Британецът потвърди, че се е разделил в отбора от Гроув по взаимно съгласие и изцяло ще фокусира вниманието си върху други шампионати или серии.
Айткен е бивш възпитаник на Академията на Рено. 27-годишният състезател стана вицешампион в сериите GP3 през 2017-та, преди да се прехвърли в F2. Британецът финишира пети през сезон 2019, което бе и най-добрият му краен резултат в поддържащата серия.
Айткен направи дебюта си в F1 в Гран при на Сахир 2020. Тогава той замести Джордж Ръсел в Уилямс, който от своя страна караше на мястото на Люис Хамилтън в Мерцедес. Британецът финишира на 16-та позиция в единствения си старт в световния шампионат. Оттогава той остана резервен пилот на Уилямс и кара в първата петъчна тренировка в Гран при на Абу Даби 2021.
27-годишният състезател така и не успя да се пребори за титулярно място в Уилямс през последните години. В крайна сметка екипът от Гроув реши да заложи на Алекс Албон и Логан Сарджънт. Така Айткен реши да си тръгне от екипа и окончателно да продължи кариерата си в състезанията за издръжливост.
„Решихме да се разделим по взаимно съгласие“, потвърди Айткен. „Запазих участието си през миналата година, което все пак беше страхотно.“
„Календарът ми е твърде натоварен тези дни. Искам да се съсредоточа върху състезателната си програма и върху това накъде върви кариерата ми, а именно в състезанията със спортни автомобили.“
„Наистина харесвам отбора [Уилямс] и се намирам на половин час път от фабриката. Беше много удобно да работя на симулатора и с удоволствие помагах и присъствах на някои състезания.“
„Те много ме подкрепиха в това отношение. Също така имат по-млади момчета, които преминават през академията им. Разбирам, че искат да им дадат време на седалката и на симулатора. Просто имаше смисъл да е така“, добави британецът.
Айткен не се чувства ядосан заради това, че не си е намерил титулярно място в F1.
[Място във Формула 1] е страхотно нещо, което трябва да се преследва. Лично аз си прекарах страхотно. Бях един от малкото щастливци, които както караха автомобили, така и успяха да участват в състезание.“
„Разбира се, не бях там за това. Целта ми да беше да се опитам да бъда на стартовата решетка на пълен работен ден и да стана шампион. Но по някаква причина, свързана с начина, по който протече кариерата ми в едноместните автомобили, това така не се получи.“
„От друга стана съм щастлив, че сега преследвам нещо в спортните автомобили. Имам късмет, че мога да се кача на тази вълна и се вълнувам да видя докъде мога да стигна.“
Айткен участва в 24-те часа на Дайтона. Състезанието е първи кръг от тазгодишния сезон в IMSA. Британецът си партнира с Пипо Дерани и Александър Симс зад волана на новия Cadillac V-LMDh, подготвен от AXR Racing.
„Имам двама много опитни съотборници, особено в случая с Пипо. Затова ми беше доста лесно да се адаптирам. Те ме приеха в отбора и бяха много гостоприемни.“
„Това е малко по-различна култура от тази, с която съм свикнал в Европа. Но честно наистина ми харесва и с нетърпение очаквам да видя този стил на състезание. Всички ми казаха колко добра серия е IMSA.“
Освен IMSA, бившият пилот на Уилямс ще се включи в различни надпревари в Европа. Британецът ще се опита и да участва в 24-те часа на Льо Ман.
Вижте тази публикация в Instagram.