Седмицата след финала на сезон 2022 от Формула 1 в Абу Даби премина в очакване освобождаването или оставката на Матия Биното. От Ферари нямаше официален коментар, въпреки че множество медии, включително извън Италия, твърдят, че е въпрос на време той да си тръгне от Маранело. Продължаващите приказки водят до допълнителни анализи и един от тях засяга ситуацията с пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц.
Според Гадзета дело Спорт заместник на Биното със сигурност ще е Фредерик Васьор. А това би означавало установяване на йерархия между пилотите. Все още настоящият шеф на Скудерията упорито твърдеше през 2022 г., че във Ферари няма статути на пилотите. Според Биното не бе необходимо да се дава предимство на когото и да е от двамата състезатели на отбора, докато не се води битка за титлата. Мнението на Васьор относно работата в един екип обаче е съвсем различно.
„Всички добри проекти във Формула 1 през последните 25 години са изградени около един пилот. Ферари с [Михаел] Шумахер, Рено с [Фернандо] Алонсо, Ред Бул и [Себастиан] Фетел, Мерцедес с [Люис] Хамилтън“, отбеляза още преди години Васьор.
*Adds to the collection* https://t.co/COvZab0nbb pic.twitter.com/hSYJCROecs
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 26, 2022
Точно тази посока на разсъждения от страна на Васьор кара наблюдатели да се питат дали Льоклер и мениджмънтът му са изиграли роля в дискусиите как да продължи работата във Ферари
Шарл познава чудесно Васьор от времето си в Заубер. Двамата се разбират много добре. Френският мениджър има огромен опит от малките формули. Беше шеф на Рено в F1 през 2016 г., но напусна заради неразбирателство със Сирил Абитебул. От 2017 г. е в Заубер/Алфа Ромео. В добри отношения е и с мениджъра на Льоклер Никола Тод.
„Трудно е да си представим, че Льоклер е способен на подобни машинации. Както и че има толкова власт (вътре в отбора)“, отбелязва Гадзета дело спорт в публикация за възможните промени във Ферари.
„Но в „джентълмена“ Льоклер се крие огромна амбиция. Връзките между него и Никола Тод и Васьор обаче са силни. Наскоро Васьор отбеляза, че кариерата му щеше да е съвсем различна без Тод.“
„Интересна ще е и реакцията на Карлос Сайнц. В крайна сметка той дойде в Маранело с презумпцията, че ще може да се състезава в Льоклер – нещо, което успяваше да стори досега, а и демонстрира, че е способен да върши“, допълва изданието.
Според Кориере дело Спорт Васьор няма да бъде обявен веднага за шеф на Ферари след освобождаването на Биното. Това щяло да се случи в началото на 2023 г. след уреждане на всички подробности по договорите. Главният изпълнителен директор на Ферари Бенедето Виня щял да ръководи екипа до Нова година. Това издание вкарва и друг интересен щрих в ситуацията.
„Ако новият шеф избере един пилот за ясен №1, може да се предположи, че Сайнц ще заложи на бъдеще с Ауди – марката, с която се състезава баща му“, пише вестникът.
Карлос Сайнц старши е част от екипа на Ауди за рали Дакар. Първото участие на отбора бе през 2022 г. Компанията от Инголщадт ще участва във Формула 1 от 2026 г.
Wishing we were here 👇#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/rgDzDaK62X
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 27, 2022