Начало Moto News Алекс Маркес: Гарантирам, че ще бъда професионалист до последния ден от споразумението ми...

Алекс Маркес: Гарантирам, че ще бъда професионалист до последния ден от споразумението ми с Хонда

163
0
Алекс Маркес, LCR Хонда
Алекс Маркес, снимка Ред Бул Контент Пуул

Алекс Маркес ще даде всичко от себе си до края на престоя си в LCR Хонда. Испанецът заяви, че ще остане професионалист до края на договора си с японския производител. Наскоро по-малкият брат Маркес призна, че е загубил мотивацията си заради проблемните с мотора Хонда RC312V.

Алекс Маркес е бивш световен шампион в класовете Moto3 и Moto2. 26-годишният състезател направи дебюта си в клас MotoGP през 2020 г. с тима на Репсол Хонда. Маркес записа две втори места на пистите Льо Ман и Арагон. Въпреки това той бе изпратен в сателитния тим LCR Хонда. Откакто премина в отбора на Лучо Чекинело, испанецът изпитва огромни затруднения с мотора на Хонда.

Тази година проблемите на Алекс продължават с пълна сила. Въпреки че има по-малко падания, Маркес има само едно влизане в топ 10. Това се случи на пистата Алгарве край Портимао.

Незадоволителните резултати накараха Алекс Маркес да напусне LCR Хонда и да подпише с Грезини Дукати. Негов заместник ще бъде Алекс Ринс, който идва от Сузуки.

Въпреки предстоящото си заминаване, той заяви, че ще продължи да предоставя на Хонда всички данни, от които марката се нуждае, за да подобри своя мотоциклет за 2023 г.

„Хубавото нещо е, че от Хонда казаха, че моторът има проблем, който трябва да бъде отстранен. Знам, че всички инженери се опитват да подобрят машината“, каза Маркес.

Но след това решиха да сменят и почти всички състезатели. Когато нещата не вървят по правилния начин, най-добре е да се промени всичко. Това е моето мнение.“

Може би това е и начинът на мислене на Хонда. В момента японците имат много работа. Аз съм професионален състезател и имам договор до 31 декември, или до последното състезание за сезона. Все още не знам кога точно ще си тръгна.“

„Гарантирам, че ще бъда професионалист до последния ден от споразумението ми с Хонда. Искам да благодаря на всички от хора от тази марка, защото те ми дадоха възможност да отида в MotoGP.“

Те знаят, че имат много работа и трябва да променят много неща, за да оправят мотора и да бъдат на нивото на европейските производители. Марките от Стария континент направиха наистина добра крачка напред през последните четири, пет години.“

Страданията на Алекс Маркес бяха доста изненадващи,  като се има предвид, че испанецът спечели два подиума със заводския отбор през 2020 г.

Бившият шампион от малките класове заяви, от Хонда не са постигнали достатъчно голям напредък. Също така призна, че коментарите му може да не са били взети под внимание предвид по-малкия му опит.

През 2020 г. имах наистина добър край на сезона и бях наистина щастлив в отбора и всичко останало. Искам да кажа, че те развиват мотоциклета по даден начин. Може би е нормално да не слушат много коментарите на новобранците. Мисля, че им дадох добра обратна връзка“, сподели Маркес.

Те следваха друг път или да каже, друга идея. Машината за 2021 г. не беше такава, каквато я очаквах. Тя беше по-неподходяща за моя стил каране.“

Така че в този момент започнах да се боря много повече и започнах да се отдалечавам от челото. В средата на миналата година започнахме да променяме много неща, които подобриха мотора.“

Но тъй като бях в сателитен отбор, получавах тези актуализации доста по-късно от очакваното. Така че не беше много лесно да приемем и да въведем тези подобрения.“

„Официалният отбор винаги получаваше всички най-нови компоненти. Смятан, че те направиха наистина добра стъпка след Австрия, докато ние бяхме по-ограничени откъм частите, с които разполагахме“, завърши Алекс Маркес.

Бъдещето на другия пилот на LCR Хонда Такааки Накагами също остава под голям въпрос. Японецът най-вероятно ще бъде освободен от тима и ще бъде принуден да си търси пилотско място в други шампионат.