И Ейдриан Нюи да реши да отиде във Ферари в настоящия момент, няма да може да помогне на отбора, защото е необходимо време, докато нещата се напаснат, заяви Жан Алези. Бившият пилот на Скудерията сподели в предаване на френския Евроспорт, че според него Фредерик Васьор ще се справи със задачите в италианския тим.
„Ще отнеме време, но Фред Васьор е правилният избор. Днес и Ейдриан Нюи да реши да отиде във Ферари, няма да изкара кола на пистата преди 2025 г. заради клаузите във всичките си контракти. Всичко отнема време. Но повтарям – Васьор е правилният човек за тази работа“, заяви Алези
„Васьор трябва да запази спокойствие и да даде приоритет на няколко неща: издръжливост, представяне и стабилност. Да ги подрежда както иска, но това трябва да се наложи в тима (на Ферари). Не е проблем дали единият пилот получава предимство спрямо другия. Ако в следващото състезание кажат: „Шарл [Льоклер], ти си първи пилот, а Карлос [Сайнц] е №2“, това няма да помогне за развитието на колата и липсата на скорост и издръжливост. Честно казано, липсата на статут на състезателите не е проблема на тима“, допълни французинът, който в миналото бе пилот и във Ферари.
Our #Tifosi showing us ❤️ across the past few races pic.twitter.com/Ye562qEb9W
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 19, 2023
Нюи е получавал неведнъж оферта от Ферари, но така и не прие да отиде в Маранело. Гюнтер Щайнер от Хаас пък използва репутацията на легендарния конструктор за любопитно сравнение в книгата си „Surviving to Drive“.
„Ако всеки, който се интересуваше от мнението ми относно случилото се в Абу Даби (през 2021 г.) между Люис [Хамилтън] и Макс [Верстапен] ми даваше по долар, вече щях да съм в състояние отмъкна Ейдриан Нюи!“, написа Щайнер. „Макар че не бих го сторил. Той е прекалено голяма хапка за мен.“
А какво все пак е мнението на Щайнер за прословутия финал на Абу Даби ’21?
„След състезанието бях няколко дни на гости у майка си и всеки човек, когото виждах в града, ме питаше какво мисля по въпроса. Отговарях им така: „Защо ме питате за това? Аз си имах работа. Вниманието ми бе съсредоточено върху един руски пилот, който не финишира и върху един германец, класирал се 14-ти.““
„Помня, че седях на питуола, слушах нарежданията на рейс директора и си мислех: „Какво се случва там?“ Едно, че бях зает с други неща и второ, не знаех фактите. Историята се оказа интересна. Бедният Тото Волф едва не получи инфаркт! В крайна сметка всеки от отборите взе по една титла – Ред Бул при пилотите, Мерцедес при конструкторите. Лично аз бих взел която и да е от двете. И сега продължаваме напред“, разказа Щайнер.