Начало Избрани Алфа Ромео остава в F1 и след края на сезон 2023

Алфа Ромео остава в F1 и след края на сезон 2023

1012
0
Алфа Ромео С43
снимка, Алфа Ромео

Алфа Ромео остава в F1 и след края на сезон 2023. Според информация на различни източници, марката ще си партнира с Хаас от началото на 2024 г. Американският отбор продължава да използва двигатели на Ферари, които ще са брандирани с името на Алфа Ромео.

Миналата година Алфа Ромео обяви, че прекратява отношенията си със Заубер след приключването на сезон 2023. Двете компании си партнираха от 2018 г. насам. Догодина екипът от Хинвил отново трябва да върне старото си наименование и да се подготвя за бъдещото обединение с Ауди. Германският производител влиза в F1 през 2026 г. и ще произвежда собствена задвижваща система. Същевременно Заубер ще работи изцяло върху шасито на новото поколение автомобили

От Алфа Ромео обявиха, че искат да останат в F1 и след края на настоящата кампания. Италианският производител отново иска да сключи спонсорски договор с друг отбор, който трябва задължително да използва двигатели на Ферари.

Единственият вариант пред Алфа Ромео е партньорство с Хаас. Американците са вторият клиентски отбор на Ферари. Освен задвижващи системи, Хаас получава от Скудерията различни видове части и дори има специален хъб, разположен в Маранело. В допълнение, пилотите на тима имат право да ползват симулатора на Ферари, който е от последно поколение.

Очаква се споразумението между Хаас и Алфа Ромео да бъде обявено по време на уикенда за Гран при на Италия в началото на септември. Според италианската версия на Motorsport, Хаас ще използва брандирани двигатели с името на Алфа Ромео. Тези агрегати обаче ще останат изцяло конструирани от Ферари.

Това няма да е първият случай в F1, при който двигателите се преименуват заради комерсиални причини. В миналото е имало няколко случая, в които отбори са използвали двигатели, които са били брандирани по различен начин. През 80-те години Макларън се задвижва от мотори на Порше, които са били брандирани като „TAG““. Заубер пък използваше двигатели на Ферари от 1997 до 2005 г. които бяха означени като Петронас. Това решение бе взето в знак на уважение към малайзийската петролна компания, която бе основен спонсор на швейцарския екип по това време.

Най-пресният случай е свързан с Ред Бул. Отборът от Милтън Кийнс използваше двигатели на Рено под името TAG Heuer от 2016 до 2018-та, тъй като отношенията между двете страни доста се влошиха.