Ограничението на бюджетите във Формула 1 бе въведено с цел постигане доближаване възможностите на отделните отбори и съответно по-интересни и повече битки по трасетата по време на световния шампионат. При определянето на тавана обаче условията бяха различни в сравнение с настоящите. Според приетите през 2020 г. този сезон лимитът е 140 млн. долара. Доста от екипите обаче искат корекции въз основа на редица показатели. Един от тях е многократно увеличената цена на превозите например.
„В момента три отбора все още са против (коригирането на бюджетния лимит). Ние бихме го подкрепили, защото разходите – особено по отношение на логистиката – скочиха безумно“, посочи Франц Тост.
Шефът на Алфа Таури допълни, че тимът от Фаенца вече сериозна надскача заложените стойности за превози. Същото е положението и в Алфа Ромео, чийто тийм мениджър Беат Цендер даде допълнителни подробности.
„Плащаме 160% повече за самолетен превоз в сравнение с 2020 г. Необходима е корекция. Освен това използваме все по-големи и по-големи кораби. Днешните превозват по 28 000 контейнера. Товаренето и разтоварването отнема по пет дни – преди беше ден и половина.“
„Големите отбори искат увеличение до $148 млн. Бихме могли да се справим и с по-малко“, посочи още тийм мениджърът на Алфа Ромео
Логистиката се превърна в особено сложна дейност за световни шампионати като Формула 1 и MotoGP. Разширяването на календарите оставя все по-малко време между отделните стартове за превоз на необходимото оборудване до необходимата дестинация. В мотоциклетното първенство се принудиха да отменят един цял ден в Аржентина. Пътуването до Остин в Съединените щати след това бе истински кошмар. DHL пък трябваше спешно да превози оборудване на три отбора за Гран при на Австралия от Формула 1 от кораб, който закъсняваше със седмица спрямо предварителния си график. Много е е вероятно подобни ситуации да зачестят, ако надпреварите продължат да се увеличават.
„В момента ситуацията е сложна за всички по света, не само за нас. Според мен просто трябва да приемем, че това е положението понастоящем“, заяви Андреас Зайдл от Макларън
„Календарът ни е доста сложен и времето (за превоз) е съкратено максимално при някои от последователните стартове по-късно през годината. Цената тази година е почти двойна. Качва се стойността на живота, виждаме инфлацията. Според мен е необходимо да намерим разумен компромис и да вземем предвид тези обстоятелства, защото те имат влияние върху всичко“, допълни шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер.
The quiet before the storm 📸⚡️#AusGP #F1 pic.twitter.com/zcl60xle75
— Formula 1 (@F1) April 11, 2022