Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алфа Таури няма да използва задната част от Ред Бул RB16 през...

Алфа Таури няма да използва задната част от Ред Бул RB16 през 2021 г.

1144
0
Алфа Таури, Пиер Гасли
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Алфа Таури няма да използва задната част от болида на Ред Бул за 2020 г. RB16 през сезон 2021. Тимът от Фаенца можеше да го стори без дори да харчи токен за целта. В отбора обаче са предпочели да не променят тази секция от колата си, обясни Джоди Егинтън пред уебсайта the-race.com.

„Ще продължим да използваме задната част (от 2020 г.)“, продължи техническият директор на Алфа Таури. „Прекрасно е, когато можеш да влезеш в сладкарница и да си избереш каквото пожелаеш. Ние обаче искаме да развиваме секции в другия край на автомобила.“

Егинтън допълни, че решението е взето след внимателна и продължителна преценка на възможностите. Една от причините за него е наложеното от тази година ограничение на бюджетите. То налага внимателно разпределение на средствата с оглед създаването и на колите за 2022 г., когато влизат в сила съвсем нови технически правила.

Джоди Егинтън
Джоди Егинтън; снимка: Ред Бул Контент Пуул

„Направихме необходимите анализи и решихме за какво искаме да харчим средствата си. Единият вариант е да вложиш много в инкорпорирането на нова задна част или да съсредоточиш усилията си върху предната. Една голяма промяна не винаги е най-доброто нещо. Придобитото трябва да се внедри в собствения ни болид. Седнахме с конструкторския и инженерния ни екипи, за да видим откъде бихме могли да спечелим най-много. Къде да вложим бюджета и ресурсите?“

Възможността за „безплатна“ промяна на задната част при Алфа Таури и Астън Мартин (Рейсинг Пойнт до миналия сезон) бе заложена в правилата за смяна на определени част от клиентски отбори

Екипът от Силвърстоун обаче взе задната част на Мерцедес F1 W11. Промяната бе направена още през октомври миналата година. Подходът на Алфа Таури по отношение на работата върху болида за предстоящия сезон е различен.

„Областите, в които търсим подобрение, са същите като през миналата година. Няма някакви ужасни слабости, просто сме вдигнали летвата малко по-високо във всяка една сфера. Трябва да се научим как да постигаме цялостен прогрес. През миналия сезон например в някои надпревари не се справихме съвсем добре, в други надскочихме очакванията благодарение на фантастични стратегически решения. Инженерите ни бяха смели по отношение на настройките, работиха великолепно с пилотите. Според мен това е една от силните страни на отбора. Няма политика и суперзвезди. Има неща, по които просто трябва да се работи.“

Алфа Таури спечели Гран при на Италия с Пиер Гасли през 2020 г. и завърши на седма позиция при конструкторите. Французинът остана в тима и за сезон 2021, съотборник ще му е Юки Цунода.