Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алисън: Гумите са най-важни за изпреварванията и темпото

Алисън: Гумите са най-важни за изпреварванията и темпото

45
0
Виталий Петров,Рено

Джеймс Алисън за новостите в R31 и очакванията на Рено за Гран при на Испания.

– Джеймс, за първи път и двамата пилоти на тима се класираха в зоната на точките в Турция – след състезанието заяви, че това е удовлетворяващ резултат?

– Така е, удовлетворяващ е. Бихме предпочели да сме по-напред в подреждането, но може би това бе истинското отражение на темпото на автомобила ни.

– Отборът продължава развитието на колата – какво ново има за Испания?

– Ще имаме още нови аеродинамични компоненти. Нищо голямо, ако ги погледнем по отделно (те са общо шест на брой), но напредъкът ни би трябвало да се изрази в 0,15-0,20 сек на обиколка. Ако се движим с такава степен на развитие, то разликата скоро би трябвало да е значителна.

– Вече видяхме, че през този сезон и подготовката по отношение на гумите е крайно важна за състезанията…

– На някои трасета определено има огромно значение – Турция бе едно от тях, в Барселона също ще е така. Наличието на внимателен план за подготовка в петък е наистина много важно. Стана ясно още и че в квалификацията е добре да се пестят гуми, за да се постигат по-добри резултати в неделя.

– Спиранията в бокса винаги са имали значение, а сега броят им нарасна значително – все още ли могат да решават изхода от надпреварите?

– Бързите и чисти боксове са толкова важни, колкото и аеродинамичното развитие на автомобилите. Аероподобренията ни за Барселона ще ни спестят около 10 секунди в цялата състезателна дистанция. Един лош пит и цялото предимство изчезва. Дори да се избегнат грешки пък, 4 бокса, извършени със секунда по-бавно от съперниците, ще доведат до негативно развитие на ситуацията. Така че да, питстоповете са важни, а в тях досега не бяхме толкова добри, колкото ни се искаше. Състезателният екип се труди страшно упорито, за да стигнем необходимото ниво. В последното състезание направихме сериозна стъпка напред в това отношение и ще продължим да прогресираме в идващите стартове.

– Барселона е добре позната на отборите – какво е основното предизвикателство?

– Пистата там поставя ударение върху аеродинамичната ефективност, така че основното предизвикателство е автомобилът да е добър в този аспект! Серия дълги, високоскоростни завои и характеристиките на асфалта натоварват сериозно гумите. В Барселона ще разполагаме с ревизиран тип хард на Пирели, който може да промени в известна степен картината, но е много вероятно състезанието отново да е изпълнено със спирания в бокса.

– DRS и KERS ще имат ли роля там?

– Най-голямо влияние за увеличаване броя на изпреварване в Турция имаше износването на гумите. В Барселона предполагаме, че ситуацията ще е подобна. При софт спадът на темпо е до 0,3 сек на тур. Това означава, че малки промени в стратегията могат да доведат до големи различия в представянето. Спиране в пита само с 3 тура разлика спрямо друг автомобил води до 1 секунда на обиколка предимство на тур в темпото. При това положение DRS и KERS имат вторично значение за лекотата при изпреварване. Можем да очакваме още едно напрегнато състезание с много екшън – нещо, което по принцип не е характерно за испанската Гран при.