Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алисън: Мерцедес F1 W14 е издръжлива кола. Просто на нас ще ни...

Алисън: Мерцедес F1 W14 е издръжлива кола. Просто на нас ще ни се струва слаба, докато не стане най-бързата от всички

3061
0
Джеймс Алисън, Тото Волф, Ник де Врис, Брадли Купър
Джеймс Алисън, Тото Волф, Ник де Врис и Брадли Купър; снимка: Мерцедес

Джеймс Алисън отново е технически директор на Мерцедес във Формула 1 и в първата си изява на новия-стар пост сподели виждането си за болида на тима за 2023 г. F1 W14. 55-годишният британски инженер повтори обясненията как двамата с Майк Елиът се завъртяха в структурата на екипа от Бракли. Ще му е необходимо известно време да си върне рутината, тъй като доскоро не участваше пълноценно в работата в F1.

„Колата е издръжлива, да чукна на дърво. Това определено е силна характеристика. И я карат двама много бързи пилоти. Изобщо нещата са по-добре, отколкото при по-голямата част от грида на пистата. Просто на нас ще ни се струва слаба, докато не стане най-бързата от всички“, коментира Алисън

„Автомобилът ни е сравнително внимателен към гумите, но не толкова добър, колкото бяха някои други болиди, които сме създавали в миналото. Има повече аеропритискане от повечето от другите коли, но пак не е достатъчно. Има какво да се търси при характеристиките на управлението. В този аспект има работа за вършене. Нищо от казаното дотук обаче не е някакво ново откритие. Разговори по всички тези въпроси сме водили почти всеки уикенд.“

Алисън посочи, че не се опитва да мисли за битка на пистата понастоящем, а къде и колко бързо може да постигне тимът на Мерцедес подобрение.

„Колкото по-скоро имаме прогрес за възможно най-кратко време, толкова по-добри ще са шансовете ни всеки състезателен уикенд срещу който и да е отбор и в шампионата. Напълно реалистично гледаме на сериозното представяне на Ред Бул и в частност това на Макс [Верстапен]“, допълни Алисън.

Техническият директор на Мерцедес в Гран при разказа освен това, че оттеглянето му от F1 работата в голяма степен е било продиктувано от нова връзка в живота му

Алисън работеше във Ферари, когато съпругата му Ребека почина внезапно. Серджо Маркионе отхвърли молбата му да се прибере в родината си. Двамата освен това имали сериозни сблъсъци, тъй като Маркионе поставял цели за Скудерията, които инженерът разяснявал, че са непостижими и твърде високи. Алисън напусна Маранело в средата на 2016 г. В началото на 2017-та бе привлечен в Мерцедес. В Бракли бе технически директор до края на 2021 г. и след това пое различен пост.

„Няколко години след смъртта на съпругата си срещнах друг човек. Тя живееше и работеше във Франция. В един момент се съгласи – глупаво, както биха посочили някои – да зареже всичко там, за да заживеем заедно. Отказа се от страшно много неща. От моя страна изглеждаше малко нечестно да ѝ кажа: „Мерси, че се премести в Англия, ще се виждам пет минути седмично“. Сега нещата са различни. Клое се установи, има си собствени занимания и сега имам повече възможности“, разказа Алисън.