Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо: Отношението на ФИА е твърде меко, трябва да са строги с...

Алонсо: Отношението на ФИА е твърде меко, трябва да са строги с наказанията

1703
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо; снимка: Алпин

Фернандо Алонсо бе изключително недоволен от случилото се в края на Q2, когато Себастиан Фетел го забави и провали опита му за последна бърза обиколка. Пилотът на Алпин обаче не обвини състезателя на Астън Мартин. Вместо това посочи, че ФИА трябва да контролира по-строго правилата, които налага. Според испанеца поведението на състезателите е резултат от по-лежерното отношение на федерацията.

В събота сутринта отборите получиха инструкция, забраняваща намаляването на скоростта на влизане в последните два завоя от обиколката. В края на Q2 в квалификацията обаче точно там се образува опашка

Себастиан Фетел се оказа последен в редицата и това бе изрично отбелязано в решението на стюардите. Пилотът на Астън Мартин получи наказание 3 места назад на грида за това, че попречи на Алонсо. Същевременно Валтери Ботас (Мерцедес) и Карлос Сайнц (Ферари) бяха разследвани за бавно каране в същия сектор. В техните случаи обаче заключението бе: „Като се има предвид обаче, че много пилоти бяха на опашка в тази част на пистата, стюардите заключават, че твърде много състезатели са допринесли за ситуацията и затова пилотът (Ботас и Сайнц – б.р.) не носи пълната отговорност.“

Алонсо каза още преди санкцията на Фетел да бъде оповестена, че ФИА трябва да има по-строг подход към нарушаващите правилата

„Убеден съм, че ФИА трябва да си вземе бележка и да контролира малко по-добре, защото това е върховата категория в автомобилния спорт. Не може в девети и десети завои 10 коли да вървят преди началото на обиколката си с 5 км/ч“, заяви Алонсо.

„Според мен това трябва да се управлява по-добре в топ категорията и да са строги с наказанията. Случващото се е следствие от твърде мекото отношение към санкциите. В петък не можах да направя обиколка заради [Кими] Райконен в последния завой и едното Торо Росо (Алфа Таури – б.р.). Тоест проблемът го има още в свободните тренировки, а контрол никакъв. Тъжно е.“

Алонсо предположи, че разследванията на стюардите няма да доведат до санкции за 10-12 коли.

„Само това би променило уикенда ни… Малшанс. Във футбола например ако докоснеш топката с ръка, следва наказание. При нас правилата са да не се намалява от девети към десети завои. Не знам дали 11 коли, 5, 2 или 16 направиха точно това“, допълни той.