В света на Формула 1 казват, че си толкова добър, колкото последно си състезание, но се правят свръх подробни анализи и на обиколки, серии в тестове и тренировки. Търси се всяка възможна индикация за разпределението на силите. Уикендът за Гран при на Бахрейн, с който започва състезателната 2023 г. не е изключение. Бяха достатъчни двете петъчни тренировки, за да се заговори, че голямата заплаха за световните шампиони Ред Бул и Макс Верстапен е „един старец“. „Не мога да повярвам, че ще разчитаме на Фернандо Алонсо за интересно първенство“, бе настроението в социалните мрежи. Според анализа на немското издание Ауто Мотор унд Шпорт двукратният световен шампион и Астън Мартин наистина са единствените, които понастоящем застрашават екипа от Милтън Кийнс.
Според информацията Алонсо би могъл дори да се бори за полпозишън. Верстапен все пак е по-бърз в един бърз тур, както и в по-дълга серия
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер се похвали по доста странен начин, че колата от Силвърстоун е дело на бившия му главен аеродинамик Дан Фелоус плюс неколцина други бивши негови подопечни. Реакцията при появата на модифицирания AMR22 в Барселона през миналата година бе яростна. Тогава също се говореше за преминали от Ред Бул в Астън Мартин специалисти, но със заплахи за съд и косвени обвинения в кражба на информация.
Хелмут Марко пък отбеляза, че състезателното темпо на RB19 е по-силно от това на AMR23.
„А и задните гуми на Алонсо се износиха повече от нашите“, допълни Марко.
Зад Ред Бул и Астън Мартин е още по-интересно. Според немското издание Алпин е близо до Ферари и Мерцедес. Темпото на Скудерията в дълга серия е 0,4 сек по-слабо от това на Алонсо
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц пък са се оплакали от нестабилност в бавните криви.
При Мерцедес ситуацията е още по-драматична. Новия F1 W14 губи страшно много време в бързите завои и няма достатъчно прилепяне в задната част. С новото задно крило топ скоростта е по-добра, но екипът от Бракли отстъпва като квалификационно темпо на цели 5 отбора, сред които и Хаас! Състезателното темпо е сравнимо с това на Ферари. SF-23 започва по-силно сериите, но и по-бързо губи скорост.
По отношение на Алпин се отбелязва, че френския тим така и не направи обиколки с меки гуми и малко гориво в тестовете. Засега все пак Ферари и Мерцедес се борят за третата позиция. Френският екип обаче е много близо и затова не могат да си позволят никакви грешки на пистата.
В анализа на официалния сайт formula1.com данните сочат, че в квалификационно темпо Ферари е на 0,34 сек зад Ред Бул. Астън Мартин заема третата позиция (+0,42 сек), а Мерцедес е на почти 6 десети – 0,57 сек. Следва Хаас (+0,83) пред Алфа Ромео, Алпин и Макларън. Уилямс и Алфа Таури са в дъното, разделени само от стотна от секундата в един бърз тур.
При подреждането на отборите като състезателно темпо този анализ слага Астън Мартин на четвърто място – зад Ферари и Мерцедес. Следват Хаас, Макларън и Алпин. Любопитно е чия прогноза ще се окаже правилна и в квалификацията, и в утрешната Гран при на Бахрейн.
Who’s getting on the podium this season?!
How long it’s been since each driver sprayed the bubbly 👇🍾#F1 pic.twitter.com/dagaiaYqMb
— Formula 1 (@F1) March 3, 2023